;

10 věcí, které byste měli vědět o vodíkových autech (2. díl)

20. 11. 2019

10 věcí, které byste měli vědět o vodíkových autech (2. díl)

Pokračování prvního dílu

6) Palivo do vodíkových aut je drahé

Tady jde o trochu složitější matematiku, srovnání znesnadňuje např. už jen skutečnost, že vodíkové palivo se počítá na kilogramy oproti litrům nafty a benzinu. Pokud se ale počítá poměr cena za palivo ku dojeté vzdálenosti, vychází redaktorům webu Carbibles.com, že je cena na kilometr přibližně dvojnásobně vyšší u vodíkového auta proti dieslovému.

7) Proti spalovacím vozům jsou takřka bezhlučné

Údajně jediný hlasitý zvuk, který při jízdě vodíkovým autem uslyšíte, vzniká ze tření a kontaktu kol s vozovkou, samozřejmě v závislosti na rychlosti jízdy. Vysvětlení je jednoduché, proti spalovacím motorům nemají vodíková auta mechanické části, které by vytvářely hluk.

Jak funguje vodíkový Hyundai NEXO?

8) Nemůžete je „túrovat“

K opojným zážitkům spojovaným s automobilismem patří moment, kdy pořádně sešlápnete pedál plynu a motor vám „zahraje“ tu svoji písničku. S něčím takovým u vodíkových aut nepočítejte. Další překvapení vás čeká, když se natáhnete po řadicí páce. Není zde potřeba, rychlost se zvyšuje sešlapováním plynového pedálu a místo rostoucích otáček pozorujete stoupající úroveň utvářené koňské síly.

9) Rychleji doplníte palivo než v elektrických autech

Dobít elektromobil vám zabere minimálně hodinu, u vodíkového auta se uvádí interval od 3 do 5 minut pro doplnění pohonu, což je staví na úroveň benzinových strojů.

10) Ve většině vodíkových aut nenajdete rezervní kolo

Důvod je jednoduchý. Vodík je ještě víc než třeba nafta náchylný k explozi. Proto se nádrže na stlačený vodík dělají opravdu odolné, v důsledku čehož jsou ale rozměrnější než ty benzinové a už se tak nedostává místa pro rezervu.

Převzato z webu Carbibles.com

Autor: Petr Pláteník

Další články