Bezkontaktní objednání přímo podle přání a chuti zákazníka, precizní provedení a čerstvé suroviny. To přináší podle informací uvedených na webu Robotics and Automation News spojení značek Jamba a Blendid v podobě autonomního stánku s džusy a smoothies v kalifornském obchodním centru Stonewood.
Smoothies, ovocné misky nebo čerstvé džusy si nacházejí příznivce po celém světě. Vedle fitness nadšenců a vyznavačů zdravého životního stylu je stále častěji vyhledávají běžní zákazníci v obchodních centrech, kinech nebo děti ve školních jídelnách. Na tuto zdravou a čerstvou formu oběda i svačiny vsadila ve svém podnikání značka Jamba, která na americkém a východoasijském trhu provozuje přes 850 obchodů. Smoothies jsou vlajkovou lodí také pro společnost Blendid. Její specializací jsou prvky automatizace, robotizace, strojového učení a umělé inteligence.
Spojení obou firem přineslo první ovoce až do kelímků zákazníkům Wallmartu v kalifornském Dixonu. Druhý kiosk v obchodním centru Stonewood v Downey naznačuje cestu, kterou se má spolupráce dále ubírat. Bezkontaktní objednávky zákazníkovi na míru se mají postupně rozšířit do dalších nákupních center, posiloven a sportovních hal, nemocnic či univerzitních kampusů. „Jamba by Blendid je pro místní franšízy příležitostí, jak udělat smoothies dostupnější příznivcům značky Jamba a současně využívat nejnovější technologie k prodeji bezkontaktních potravin,“ pochvaluje si Geoff Henry, prezident firmy.
Nový kiosk se nechází strategicky uprostřed nákupního centra tak, aby lákal zákazníky mimo běžný food court. Dominuje mu robotické rameno, které z vystavených surovin vyrábí za plexisklem nápoje. Zákazníci si v současné době mohou vybrat ze 7 příchutí smoothies a nápojů Boost, které jsou bez příplatku obohaceny o vitamíny, zinek, guaranu, zelený čaj, semínka, arašídové máslo, jogurt, spirulinu nebo protein. Objednávat lze nejen osobně, ale také prostřednictvím aplikace, která nabízí možnost personalizace na základě chutí nebo dietních omezení.
Autor: Klára Šubíková