Spotify už možná v blízké budoucnosti nabídne svým odběratelům mnohem širší nabídku podcastů.
V červenci loňského roku debutoval výběrový formát video podcastu, nyní se už přímo otevírá přístup k této možnosti více lidem, kteří chtějí rozjet svůj vlastní kanál. Tvůrci už teď mohou požádat o zveřejnění svých video podcastů na streamovací platformě prostřednictvím utility Anchor, tedy nástroje pro vytváření podcastů Spotify.
Podle portálu Engadget společnost Twitter prohlašuje, že video podcasty zavádí průběžně v koordinaci s řadou klíčových tvůrců, včetně stávajících podcasterů, kteří „povyšují“ na tvůrce videí ve snaze oslovit nové publikum. Zároveň dochází k zařazovaní schválených žadatelů do pořadníku a dává se jim možnost zpřístupnit svá videa na platformě později. Ti, kteří získají schválení, mohou nahrávat video podcasty prostřednictvím svého účtu Anchor, ta pak budou automaticky zveřejněna na Spotify.
Vzhledem k tomu, že ne všichni tvůrci videí budou se společností podepisovat smlouvy v hodnotě 100 milionů dolarů (2,2 miliardy korun), jako to udělal Joe Rogan, Spotify jim proto nabízí jiný způsob, jak vydělávat na vlastní show. Na vybraných trzích budou moct své podcasty zpeněžit prostřednictvím předplatného, což jim otevře možnost sdílet exkluzivní obsah s předplatiteli nebo zpřístupnit své pořady pouze platícím zákazníkům.
Autor: Miroslav Oupic