Společnost se sídlem v Pekingu se tak připojila ke značkám, jako jsou Nike a Ferrari, které spěchají s experimentováním s virtuálním zbožím na pozadí předpovědí, že metaverzum by jednoho dne mohlo předstihnout a nahradit současný web, tvrdí server TechXplore.
Metaverzum je alternativní digitální realita, kde lidé mohou pracovat, hrát si, obchodovat nebo se socializovat a které do širokého povědomí dostal Facebook, když v říjnu 2021 oznámil přejmenování své společnosti na Meta.
Firma Baidu, které se přezdívá čínský Google, uspořádala nedávno konferenci uvnitř virtuálního světa své nové aplikace XiRang, což znamená „Země naděje“. Lze do ní vstoupit z chytrého telefonu, počítače nebo prostřednictvím brýlí pro virtuální realitu. Konala se za přítomnosti spoluzakladatele a šéfa společnosti Baidu Robina Li a publika složeného z 3D avatarů.
Spuštění až za šest let
Platforma je však zatím jen v plenkách a Ma Jie, viceprezident společnosti Baidu, na jedné z dřívějších akcí novinářům řekl, že její plné spuštění by mohlo trvat až šest let, uvádí CNBC.
XiRang umožňuje uživatelům vytvořit si digitální postavu a komunikovat s ostatními uživateli ve 3D světě, například ve fiktivním městě. Baidu uvádí, že umožní účast až 100 000 avatarům v jednom digitálním prostoru. Uživatelé, kteří mají k aplikaci přístup pouze v Číně, se mohou účastnit aktivit, jako je návštěva virtuálních výstav nebo nácvik potápění v digitálním bazénu.
Metaverzum láká i TikTok nebo Tencent
Příležitosti, které nabízí vytvoření „nového virtuálního světa“, dráždí choutky digitálních gigantů, jako je právě Baidu nebo Facebook, do metaverza se pustili i další čínští digitální společnosti.
ByteDance, vlastník TikToku, investoval do několika firem v tomto odvětví, včetně výrobce headsetů pro virtuální realitu Pico.
I společnost Tencent, které pomáhají její zkušenosti s videohrami, vyvíjí vlastní platformu metaverza.
Autor: Jiří Böhm