Francouzský potravinářský gigant a největší světový výrobce jogurtů Danone omezuje velikost a příchutě svých výrobků, a to kvůli rostoucí inflaci. Lidé totiž nechtějí utrácet za dražší potraviny, píše agentura Reuters.
Supermarkety a výrobci balených potravin se snaží bojovat s rostoucími náklady, přičemž produkty od ropy až po papírové obaly zdražují v důsledku vleklé krize v dopravě, způsobené pandemií, a ruské invaze na Ukrajinu.
Rostoucí inflace také znamená, že si zákazníci utahují opasky. Společnost Tesco v pátek varovala, že Britové nakupují méně, přecházejí na levnější výrobky a nakupují častěji, protože se snaží vyrovnat s krizí životních nákladů.
Některé obchody s potravinami byly na začátku letošního roku nuceny stáhnout výrobky z regálů, protože si již nemohly dovolit je prodávat.
Tyto faktory přiměly jednoho z předních světových výrobců potravin, aby přehodnotil způsob prodeje svých nejprodávanějších výrobků, od jogurtů Activia po vodu Evian.
„Inflace je dynamický faktor, zejména v Evropě, na který si musíme začít zvykat,“ řekla agentuře Reuters Ayla Zizová, vedoucí globálního prodeje společnosti Danone.
Danone podle ní snižuje počet takzvaných „skladových jednotek“, což znamená, že některé supermarkety budou mít méně příchutí a velikostí balení výrobků Danone.
Menší počet těchto jednotek pomůže snížit náklady na jednotlivé druhy výrobků a společnost Danone postupně přezkoumá celé své portfolio, aby zjistila, které skladové jednotky zruší.
Danone chce zjednodušit sortiment
Společnosti jako Danone vyrábějí mnoho verzí stejného výrobku – od velkých a malých vaniček stejného jogurtu až po různé příchutě a cenově výhodná balení.
Zjednodušení sortimentu by mohlo znamenat, že některé z nich by mohly být vyřazeny, aby bylo pro maloobchodníky levnější skladovat a spravovat menší a méně složité zásoby.
Supermarkety by například musely vyčlenit méně peněz na skladování, monitorování a přepravu výrobků.
Zizová řekla, že společnost Danone chce „zůstat konkurenceschopná“, takže neomezuje propagační akce, ale místo toho bude prodávat méně druhů výrobků, což jí také pomůže ušetřit náklady na logistiku.
Zároveň společnost investuje do softwaru, který jí pomůže přesněji stanovit ceny výrobků, aby odpovídaly úrovni, kterou spotřebitelé akceptují.
Výrobci potravin vedou od loňského roku se supermarkety dlouhodobá jednání o cenách. Diskuse byly obzvláště tvrdé v Evropě, protože náklady na dopravu se vyšplhaly na rekordní úroveň.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.