Již 1. září 2022 otevře svou první italskou pobočku tuzemský lídr v oblasti fulfillmentových služeb – společnost Mailstep. Cílem je do tří let vybudovat celoevropskou síť distribučních center pod názvem Mailship.
Společnost Mailstep v letošním roce dává své úspěchy jasně najevo. V minulém měsíci oznámila investici ve výši 110 milionů korun do rozšíření svých skladů v pražských Horních Počernicích a poté investovala 50 milionů korun na vývoj vlastního softwaru. Teď napne své síly k expanzi do dalších evropských zemí. A začíná v Itálii.
„Vstup na italský trh nás bude stát vyšší statisíce eur a počítáme, že v zelených číslech bychom mohli být v následujícím roce a půl,“ informuje Libor Hudeček, generální ředitel společnosti Mailstep.
Celoevropské ambice
Mailstep chce v Itálii vybudovat lokální tým, při vstupu na trh a jeho začátcích ho ale povede Radek Musil, manažer pro mezinárodní expanzi a mimo jiné držitel ocenění Forbes 30 pod 30. „Po určité době pak máme v plánu ponechat veškerou exekutivu a statutární řízení trhu místnímu managementu,“ komentuje Hudeček. Dodává, že Radka Musila chce po italském trhu vyslat na další zahraniční trhy.
„Z Prahy jsme schopni doručení do druhého dne zaručit i do všech sousedních zemí. Naším cílem není mít pobočku v každé zemi, nýbrž strategicky vybírat místa, která nám dovolí udržet tento logistický standard. V aktuální situaci do zahraničí směřují dvě třetiny objednávek,“ dodává Hudeček.
Vstup na větší trh je pro Mailstep „zkouška ohněm“
Nejenže Itálie se svými necelými 60 miliony obyvatel patří mezi největší evropské trhy, řadí se i mezi největší a nejrychleji rostoucí e-commerce trhy na celém světě. Mailstep má tak v plánu si „na vlastní kůži“ otestovat škálovatelnost svých řešení.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.