Půl milionu cestujících a tento rok 200 tisíc dalších. Webová platforma Daytrip oznámila v tiskové zprávě překonání předcovidového obratu, který letos přesáhne hranici 480 milionů korun, a chystá se jezdit i v USA.
Česká platforma Daytrip spojuje cestující se sítí více než 5 100 řidičů v 90 zemích světa. Poskytuje door-to-door přepravu soukromým autem pro klienty cestující vnitrostátně i přes hranice. Cílem Daytripu je maximalizovat komfort cestujícího tak, aby nemusel řešit časy odjezdů a související stres a mohl si cestu, ať už za turismem, nebo za prací, užít.
Platforma jde vstříc trendu slow travel a díky možnosti dopravit se téměř odkudkoli kamkoli chce bojovat i proti masovému turismu. Za tento rok registruje platforma obrat už přes 480 milionů korun (20 milionů eur), přičemž obrat za předpandemický rok 2019 překonala už v září. Od svého založení před sedmi lety přepravila už 700 tisíc cestujících, z toho jen letos více než 200 tisíc. I vzhledem k přetrvávajícímu zájmu ze strany investorů pokračuje Daytrip v expanzi svých služeb do dalších zemí.
„Na naší platformě si cestující mohou vybrat ze 40 tisíc možných tras a dle potřeby si upravit i zastávky. Je jedno, zda jde o rodinu, která jede na výlet, nebo o manažera, který se potřebuje dostat z Bernu do Milána. Zásadní pro nás je pozitivní end-to-end zážitek pro cestující. Proto dbáme na to, aby každý řidič uměl anglicky a aby disponoval i znalostmi místního prostředí. Významná část našich zákazníků totiž cestuje za poznáním místní kultury nebo za památkami, a naši řidiči jim tak často mohou poradit. Naším cílem zkrátka není jen pouhá přeprava. Důkazem toho, že to děláme dobře, je pro nás neustále rostoucí počet pasažérů, který za letošní rok doposud činil přes 200 tisíc lidí. To se odráží i na obratu, který letos dosáhl více než 480 milionů korun,“ vysvětluje Markéta Bláhová, COO Daytripu.
Z Česka do celého světa
Od svého založení v roce 2015 firma přepravila již 700 tisíc cestujících. Už v roce 2016, tedy rok po založení, Daytrip rozšířil své služby do celé střední Evropy, v následujících letech dále do Asie, Afriky, na Blízký východ a do Jižní Ameriky. V roce 2020 společnost vstoupila i do Spojených států, aktivní je například v Kalifornii, kde nyní plánuje brandovou kampaň.
„Současný vysoký zájem o cestování je pro nás potvrzením naší myšlenky, která je alternativou k cestování plnému stresu. Registrujeme, že v porovnání s obdobím před pandemií se počet cestujících dokonce zvýšil o 30 procent. Když jsme před sedmi lety v Českém Krumlově začínali, nenapadlo by nás, že budeme dosahovat 60 tisíc objednávek měsíčně. Na těchto i jiných číslech vidíme, že lidem už zkrátka nestačí jen jezdit přeplněnými autobusy podívat se na Eiffelovu věž,“ komentuje rostoucí zájem o transfery zakladatel a CEO společnosti Tomáš Turek.
Že je tento způsob dopravy atraktivní byznysový model, dokazuje i přetrvávající zájem ze strany investorů. V únoru tohoto roku od nich Daytrip získal na vývoj a expanzi v přepočtu 150 milionů korun. Na investici se vedle maďarské Euroventures podílely fondy J&T Ventures nebo Nation 1 VC. Díky růstu plánuje firma nabrat do svého týmu další členy, zejména pro vývoj platformy, která má v budoucnu nabízet i dodatkové služby.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.