Česká společnost Shoptet poskytující kompletní řešení pro e-shopy navýšila loni své tržby na 414,9 milionů korun. Vzrostl také celkový obrat 32,5 tisíců podnikatelů využívajících služeb firmy z předloňských 50 na loňských 59 miliard korun.
Firma tak postupně zvyšuje svůj obrat o zhruba 100 milionů ročně. V roce 2020 činil obrat necelých 200 milionů, o rok později přes 300 milionů a loni více než 400 milionů korun. Počet zaměstnanců narostl na 200.
„Výsledky obchodníků pravděpodobně z části kopírují inflaci, nicméně potvrzují nastolený trend, že Češi stále častěji podporují malé a středně velké podnikatele. Díky tomu tito obchodníci zvyšují svůj podíl na celkovém e-commercetrhu. Aktuálně skrze Shoptet drží celou čtvrtinu,” rozebírá výsledky ředitel společnosti Samuel Huba s tím, že při detailním pohledu vykázaly značný růst všechny trhy.
V České republice narostl celkový obrat obchodníků z 42,5 na 50,0 miliardy korun (+ 17,4 % meziročně). Co se týče celkového počtu objednávek, ten v Česku činil 24,5 milionů (+ 8,3 % meziročně).
Úspěch i v zahraničí
Společnosti se dařilo i na zahraničních trzích, kde stále silněji upevňuje svoji pozici. Například na Slovensku se obrat tamních prodejců zvýšil z 5,8 na 7,2 miliardy korun (+ 23,9 % meziročně), počet objednávek pak narostl o 14,4 % na 3,6 milionu. Nováček mezi trhy, tedy Maďarsko, si po prvním roce fungování připsalo stovky nových e-shopů.
„V rámci střední a východní Evropy je Česká republika nejvyspělejším e-commerce trhem. Slovensko a Maďarsko nás postupně dohání. V následujících letech proto nabídnou oba trhy zajímavý potenciál k růstu,” dodává Huba.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.