Webová platforma Daytrip v minulém roce dosáhla obratu půl miliardy korun (21 milionů eur) a takzvanou transferovou službu využilo cestování v doprovodu místního řidiče už přes 200 tisíc lidí. Svou nabídku firma rozšířila do Brazílie, Argentiny a Chile.
„Velkým úspěchem minulého roku je dosažení obratu půl miliardy. Zároveň se nám ale podařilo expandovat do dalších zemí v Latinské Americe a opět jsme se tak přiblížili naší vysněné metě 100 zemí. Nejdůležitější je pro nás ale fakt, že se nám to vše opět podařilo při udržení vysoké míry zákaznické spokojenosti. Na TripAdvisoru naši službu cestující hodnotí velmi pozitivně. Až 97 % z nich nám udělilo plný počet, tedy pět hvězdiček,“ říká Markéta Bláhová, spoluzakladatelka Daytripu.
Expanze bude pokračovat, ale ne na Blízký východ
„Naším cílem určitě není být úplně všude. Například některé oblasti Blízkého východu nedávají z hlediska bezpečnosti smysl. V praxi máme 20 regionálních manažerů, kteří se v současnosti starají o hladký provoz v téměř 100 zemích, a celá platforma včetně support týmu musí zvládat 60 000 objednávek měsíčně. To často není jednoduché, ale o to lépe se cítíme, když věci fungují tak, jak mají,“ říká Bláhová.
Během pandemie musela firma přistoupit k částečnému propouštění a její tržby spadly téměř na dno. Její obrat za minulý rok ale dosáhl až 1,5násobku úrovně z roku 2019, přestože turistů je dnes v porovnání se stejným rokem o zhruba 40 % méně.
„Velkou výhodou naší globální působnosti je i to, že nás tolik neovlivňuje sezonnost jednotlivých regionů. Když se zrovna necestuje v Evropě, cestuje se v Jižní Americe. A když si pomyslím, že jsme s expanzí do Střední a Jižní Ameriky původně kvůli počátečním těžkostem málem sekli, jsem za to nyní velmi ráda,“ uzavírá Bláhová.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.