TikTok má ve svých mobilech přibližně desetina Čechů. Ještě donedávna rostl počet uživatelů čínské aplikace nejrychleji ze všech sociálních sítí. Jenže podle nejnovějšího průzkumu agentury NMS Market Research může být jeho zvětšující se popularitě brzy konec. Z dat vyplývá, že ho přestala používat desetina, a ve věkové skupině 18 až 24 let dokonce pětina followerů.
Sociální síť TikTok používá v Česku podle nejnovějších dubnových dat NMS Marker Research desetina Čechů. Nejvíce fanoušků má ve věkové skupině mezi osmnácti a dvaceti čtyřmi lety, kdy téměř polovina z nich na svém mobilu čínskou aplikaci sleduje. Zároveň je v této skupině i nejvíce „odpadlíků“. Pětina mladých s TikTokem skončila.
Nejčastějším důvodem, proč Češi a Češky přestali používat TikTok, jsou obavy o soukromí a bezpečnost. U mladých je to dokonce 73 procent lidí. „Ukazuje se tak, že mladí lidé mají překvapivě větší obavy o data, která o nich TikTok sbírá, než jejich rodiče,“ doplňuje spoluautor výzkumu Michael Bouška z NMS Market Research.
Dvě třetiny Čechů zaznamenaly varování NÚKIBu, zaměstnavatelé možná rizika neřeší
V březnu vydal Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost varování, podle kterého představuje aplikace TikTok potenciální bezpečnostní riziko. Upozornění úřadu se dostalo do povědomí lidí. Jak ukazují data z dubna, varování zaznamenalo 68 procent lidí.
Naprostá většina zaměstnavatelů však varování NÚKIBu neřeší. Pouze desetina pracujících uvedla, že se ve firmě setkali buď s úplným zákazem aplikace TikTok na zařízeních používaných k práci, nebo s doporučením, ať TikTok odinstalují.
Autor: Alena Burešová