Skoro půl miliardy korun investoval Plzeňský Prazdroj do zážitkové expozice v centru Prahy. Multimediální výstava nazvaná The Original Beer Experience se v centru Prahy pro veřejnost otevře již v sobotu 22. dubna.
Interaktivní audiovizuální expozice Pilsner Urquell Experience, nacházející se v historické budově původního sídla Pražské úvěrní banky v dolní části Václavského náměstí, má být novou turistickou atrakcí. Návštěvníci zde zažijí příběh vzniku prvního zlatého ležáku na světě a prozkoumají pivovarské procesy Pilsner Urquell v inovativním multisenzorálním zážitku založeném na využití nejmodernějších technologií. Celková investice byla zhruba 20 milionů eur (kolem 470 milionů korun).
The Original Tour, která trvá zhruba 90 minut, provede hosty historií i současností piva Pilsner Urquell. Multimediální hi-tech prohlídka vypráví příběh originálního plzeňského ležáku, mimo jiné i za pomoci 360° interaktivní herní zóny, a zahrnuje ochutnávku tankového piva Pilsner Urquell v moderní pivnici. Nejnovější audio průvodce, který se automaticky propojuje s prvky expozice během pohybu návštěvníků prostorem, zprostředkuje díky profesionálnímu dabingu zážitek v několika světových jazycích, včetně angličtiny, francouzštiny, němčiny, španělštiny, italštiny, japonštiny a mandarínštiny.
Kromě samotné The Original Tour mohou návštěvníci zavítat i do školy čepování Tapster Academy. Zde se naučí umění perfektně čepovaného plzeňského piva, a to na tři tradiční způsoby: hladinka, šnyt a mlíko. Další zastávkou může být stylový výčep U Zvonu s venkovním posezením fungující i samostatně bez návaznosti na expozici.
„První várka piva Pilsner Urquell byla uvařena 5. října 1842. O rok později bylo vůbec poprvé dovezeno do Prahy. Nyní, po 180 letech, přinášíme do hlavního města celý příběh plzeňského ležáku prostřednictvím Pilsner Urquell Experience. Věříme, že zaujme všechny milovníky českého piva,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer turismu z Plzeňského Prazdroje.
Zážitková expozice v Praze chce přiblížit příběh piva Pilsner Urquell audiovizuálním způsobem. Koncept expozice navrhla a realizovala kalifornská společnost BRC Imagination Arts, která se za svou 40letou historii podílela na vzniku řady podobných expozic po celém světě. Investorem a provozovatelem je The Original Experience Company, oficiální držitel licence od Plzeňského Prazdroje (dceřiné společnosti Asahi Europe & International).
„Otevření Pilsner Urquell Experience naplňuje všechny, kteří se na projektu podíleli, nesmírnou hrdostí,“ říká Nick Penny, generální ředitel společnosti The Original Experience Company. „To, že můžeme návštěvníkům zprostředkovat příběh nejoblíbenějšího českého piva, je pro nás splněný sen. Těšíme se, až místní i zahraniční návštěvníky přivítáme na moderní, edukační a zábavné cestě příběhem českého národního pokladu.“
Na základě úspěchu podobných projektů v jiných evropských metropolích má Pilsner Urquell: The Original Beer Experience potenciál stát se jednou z nejnavštěvovanějších turistických atrakcí Prahy, a zároveň tak zvýšit celosvětové povědomí o jedinečném pivním dědictví České republiky.
„V Česku velmi dobře funguje gastroturistika, dobré jídlo a pití u nás jednoduše umíme. Platí přitom, že k tuzemské gastronomii právě pivo neodmyslitelně patří. Vaření tohoto nápoje má u nás tisíciletou tradici, s pivem je často spojená unikátní architektura pivovarů, pivní stezky nebo třeba specifická kultura českých hospod s jedinečnou atmosférou, kterou stojí za to zažít,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget. A dodává, že ze zahraničí k nám turisté často jezdí kvůli společenskému životu a za zábavou. Například v roce 2018 se jednalo o 24 % hostů, letos to bylo zatím 21 % návštěvníků.
Autor: Jiří Böhm