Komerční banka se přidala mezi finanční instituce, které řeší nové trendy v bankovnictví a mění svou konzervativní tvář. S vývojem nového core systému vytvořila i novou podobu svých digitálních služeb pro retailových a korporátní trh. Převod klientů do zcela nové podoby banky bude probíhat postupně do roku 2025.
„Dnes představujeme novou banku s klientem v centru veškerého dění a postavenou na nejmodernějších technologiích a nástrojích. Ve spolupráci s našimi klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby reagující na jejich aktuální požadavky a potřeby,“ říká Jan Juchelka, předseda představenstva a generální ředitel Komerční banky.
Tento pravděpodobně nejvýznamnější současný digitální projekt v České republice zahájený v roce 2020 umožňuje Skupině Komerční banky pokračovat ve své transformaci. Dalším významným milníkem byl podzim 2022, kdy proběhla úspěšná migrace správy platebních karet do nového systému TSYS Prime.
Komerční banka se maximálně digitalizuje
Nový bankovní core systém, nové kanály, nahrazení systému správy karet, zjednodušení služeb a procesů, nová architektura mikroslužeb a nové vývojové technologie. „V příštích třech letech k dispozici aktuální i nová technologie a převod klientů bude postupný. Letos se to bude týkat 300 tisíc retailových klientů, od příštího roku pak i korporátních klientů. Provoz dvou technologií a neustálý aktivní vývoj představuje pro banku novou výzvu. Banka budoucnosti musí být postavena na automatizaci, lepší kvalitě, dobré provozní stabilitě, datech a cloudu,“ říká Margus Simson, člen představenstva zodpovědný za digitální transformaci.
Nový design, nové pobočky
Do konce roku 2025 plánuje banka otevřít osmdesát poboček v novém designu napříč celou Českou republikou, jedná se o téměř polovinu našich poboček. „Bude se jednat o pobočky v Praze, Brně, Břeclav, Přerově nebo Domažlicích, tak, abys se s novým designem měly možnost setkávat již více než dvě třetiny našich klientů,“ podotýká Miroslav Hiršl, člen představenstva zodpovědný za Retailové bankovnictví.
Online poradenství
Komerční banka bude zároveň nabízet svým klientům i tzv. obsluhu na dálku. „V praxi to znamená, že klientovi nabízíme jednoduché řešení – komplexní vzdálenou obsluhu jeho financí a poradenství prostřednictvím on-line schůzek, ať už po telefonu či prostřednictvím viedohovoru. Se svým bankéřem tedy vyřeší vše, co potřebuje, bez potřeby toho, aby osobně navštívil pobočku,“ vysvětluje Hiršl.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.