Antivirová společnost zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok. Kompletní výnosy dosáhly hodnoty 560,2 milionu korun a slovenská společnost tak dosáhla historicky nejlepších výsledků za dobu své více než dvacetileté působnosti v Česku.
Dvouciferný meziroční růst společnosti podpořil především zájem firemních zákazníků o pokročilé vrstvy ochrany v cloudu. Nicméně i u domácích uživatelů vidí společnost zvýšený zájem o prémiová řešení. Na velmi silný a úspěšný rok navazuje společnost řadou změn a vývojem nových produktů.
„Rok 2022 byl z pohledu dosažených obchodních výsledků nejúspěšnějším rokem v historii české pobočky. Na jeho začátku jsme si dali poměrně ambiciózní cíl překonat hranici půl miliardy korun v tržbách, a to se nám podařilo,“ říká Filip Navrátil, ředitel obchodu české pobočky společnosti ESET.
V segmentech produktů společnosti ESET dosáhly minulý rok růstu jak řešení pro domácnosti (12 %), tak i pro firemní zákazníky (23 %). Růstu produktů pro domácnosti dosáhla společnost i svou nadstandardní podporou prodeje na konci minulého roku.
„V segmentu produktů ESET pro domácí uživatele dosáhly meziročního růstu všechny produkty, nicméně největší nárůst, 45 %, jsme zaznamenali v případě pokročilého řešení pro domácnosti, které nabízí uživatelům mimo kvalitní zabezpečení také řadu prémiových funkcí, jako je správce hesel, šifrování dat či ochranu před dosud neodhalenými hrozbami. Vyšší zájem měli uživatelé také o bezpečnostní řešení pro chytré telefony, u kterých vzrostl zájem meziročně o 29 %. Z těchto výsledků nám jednoznačně vyplývá, že i domácí uživatelé si stále více uvědomují rizika a chtějí tu nejlepší ochranu pro všechna svá zařízení,“ říká Jaroslav Fabián, ředitel marketingu české pobočky společnosti ESET.
Hlavním hybatelem růstu je pokročilá ochrana v cloudu
V případě firemních produktů nejvíce rostla poptávka po cloudových technologiích (170 %), a to desetkrát rychleji než v případě on-premise řešení. U pokročilé technologie XDR pak společnost zaznamenala více než 10násobný růst oproti předchozímu roku, a to nejen u malých a středních firem, ale i u těch největších společností.
„V segmentu produktů pro firemní zákazníky se nám v loňském roce potvrdilo, že využívání technologií a pokročilých vrstev ochrany v cloudu je jednoznačným tahounem růstu. Vidíme to jako jasný důkaz toho, že zákazníci již chápou, jaké výhody jim cloud přináší – snadné škálování poskytovaných služeb a nulové nároky na vlastní infrastrukturu,“ vysvětluje Fabián.
Očekávaný trend potvrdila společnost ESET i v případě největších zákazníků ze segmentu Enterprise, kde byl vloni trendem především přechod do cloudu a s ním spojená větší jednoduchost správy a údržby infrastruktury a dostupnost pokročilých cloudových technologií, jako je například služba LiveGuard. ESET meziročně rostl i v segmentu MSP (Managed Service Provider), řízených službách spočívajících v komplexním outsourcingu IT ve firmách. V Česku byl přitom tento distribuční kanál dlouhodobě nevyužívanou oblastí.
„Nadále vidíme v případě MSP v Česku velký potenciál, a to potvrzuje i meziroční růst tohoto segmentu téměř o polovinu oproti loňskému roku. Firemní zákazníci si uvědomují, že potřebují řešit kybernetickou bezpečnost co nejdříve a zároveň moc dobře ví, že kontinuálně roste cena odborných zaměstnanců v kontextu jejich nedostatku na trhu. MSP jim tohle dokáže pomoct vyřešit a my očekáváme, že zájem o tento model distribuce bude v následujících letech růst,“ dodává Navrátil.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.