Často diváci jen nevěřícně kroutí hlavou, když neobratně zachází se svým legendárním žlutým Mini. Herec Rowan Atkinson alias Mr. Bean ale podle serveru H2-view ukázal, že má chladnou hlavu, když jde o vodík.
Před čtyřmi lety jeho osobitý vůz předvedl v Goodwoodu několik charakteristicky ostrých manévrů, když se míjel s mnohem více nedotčeně vypadajícími modely s britskou vlajkou, ale tentokrát byl Atkinson při prohlídce vozů Toyota Gazoo Racing vystavených na Festivalu rychlosti jistější – včetně vodíkového GR Yaris H2, který na festivalu debutoval, píše server H2-view.
Toyota chce demonstrovat, že vyvíjená technologie vodíkového spalovacího motoru s neutrálními uhlíkovými emisemi dokáže zachovat rychlost, zvuk a atmosféru motoristického sportu pro řidiče i diváky.
Prototyp s vodíkovým motorem, který představil předseda představenstva Toyota Motor Corporation Akio Toyoda na letošním závodě 24 hodin Le Mans, byl vyvinut s ohledem na budoucí soutěže, zejména budoucí nejvyšší kategorii H2 v legendárním vytrvalostním závodě. Na festivalu byl vystaven na statické expozici společně s vozem GR010 HYBRID.
Vodíkové palivo, palivové nádrže o objemu 1,6 l a proces doplňování paliva, které se nacházejí ve vodíkovém GR Yaris, jsou stejné jako v modelu Mirai. Zatímco však Mirai využívá k výrobě energie chemické reakce v palivových článcích, experimentální GR Yaris je vybaven spalovacím motorem, jehož palivem je vodík.
Experimentální GR Yaris na vodíkový pohon i Corolla Sport jsou vybaveny stejným 1,6litrovým řadovým tříválcovým přeplňovaným motorem G16E-GTS, který se nachází v GR Yaris, ale s upraveným systémem přívodu a vstřikování paliva pro použití vodíku jako paliva.
GR Yaris Rally2 Concept, který se v podobě konceptu představil na Japonské rallye na konci sezony 2022, bude společnost TGR nabízet jako zakázkový vůz, který se bude moci účastnit mnoha národních i regionálních šampionátů po celém světě.
V nedávném rozhovoru Atkinson uvedl, že se cítí „oklamán“ ekologickými tvrzeními o elektromobilech. „Vodík se ukazuje jako zajímavé alternativní palivo, i když se nám nedaří vyvíjet skutečně ekologický způsob jeho výroby příliš rychle,“ řekl.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.