Více než 90 % žen dostalo na LinkedInu sexuální návrhy, vyplývá z průzkumu společnosti Passport Photo Online mezi 1 049 uživatelkami této sítě. Nejčastěji byly po ženách požadovány intimní informace nebo osobní schůzka a byly jim posílány nevyžádané lichotky.
LinkedIn je platforma pro vytváření profesních sítí, ale nový průzkum odhalil, že i zde jsou ženy pravidelně obtěžovány sexuálními návrhy. Neuvěřitelných 91 % žen podle serveru Forbes.com uvedlo, že alespoň jednou obdržely romantické návrhy nebo sexuálně nevhodné zprávy.
Téměř čtvrtina jich poté upřesnila, že takové zprávy se na jejich účtu objevují denně nebo každý druhý den. Průzkum provedla společnost Passport Photo Online a většina dotázaných žen z USA byla ve věku 27 až 42 let.
Řešení nabízí umělá inteligence
Přestože LinkedIn varuje uživatele, aby se spojovali pouze s lidmi, které osobně znají, mnoho profesionálů povoluje kontakt s cizími lidmi, aby rozšířili své sítě.
Obětí se mohou stát i ti, kteří jsou při navazování kontaktů opatrní, protože LinkedIn umožňuje uživatelům připojit k pozvánce ke spojení zprávu. Ti, kteří si platí službu LinkedIn Premium, mohou každý měsíc poslat omezený počet zpráv lidem, se kterými ještě nejsou propojeni.
LinkedIn se snaží usnadnit identifikaci a nahlašování obtěžovatelů pomocí technologie umělé inteligence. Přibližně 80 % dotázaných žen uvedlo, že nahlásily uživatele za zasílání romantických návrhů nebo nevhodných zpráv.
Sexuální návrhy se neomezují pouze na LinkedIn; ženy se s nimi pravidelně setkávají i na jiných sociálních sítích. BBC informovala, že přední influencerky na Instagramu jsou denně obtěžovány nabídkami tisíců dolarů výměnou za sex nebo schůzku.
LinkedIn jako online seznamka
LinkedIn je sice definován jako profesní síť, nouze tu ale není ani o milostné vztahy. Jeden z článků v časopise Glamour nesl titulek „Samozřejmě, že lidé používají LinkedIn jako seznamku“. A jedna blogerka popsala, jak se na LinkedInu seznámila se svým manželem. Jiní přirovnávají tuto síť k Tinderu.
Problémem všech těchto nabídek, zejména na pracovní platformě, je podle Forbesu to, jak se při nich cítí ty, na které jsou cíleny. U žen, které na LinkedInu nehledají lásku, mohou nevyžádaná pozvání na rande vyvolat pocit ponížení, zneuctění a objektivizace.
Na LinkedInu převažují muži
Podle výzkumu, který byl publikovaný v roce 2021, začínají ženy obvykle dostávat nevyžádanou sexuální pozornost na internetu od mužů, které neznají, v pozoruhodně mladém věku 12-14 let. Během studií na vysoké škole obdrželo alarmujících 80 % žen sexuálně nevhodné zprávy na internetu. Vysokoškolačky popisují, že v reakci na tento typ obtěžování ze strany cizích osob pociťují znechucení, strach, hněv a další negativní emoce.
Stejně jako vysokoškolské studentky i ženy v průzkumu týkajícím se zpráv na síti LinkedIn uváděly, že se po obdržení nevyžádaných sexuálních nabídek na této platformě cítí znevážené, zmatené a znepokojené. Některé z nich v důsledku toho dokonce přestaly používat LinkedIn.
Nepříjemné pocity kvůli příchozím zprávám mohou podle Forbesu být jednou z příčin, proč je na LinkedInu taková genderová nerovnováha. Ženy tvoří na této stránce menšinu, když 57 % uživatelů jsou muži a 43 % ženy.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.