Aktuální koncertní turné The Eras by podle serveru Inc. mohlo Taylor Swift vynést 6 miliard dolarů (skoro 140 miliard korun). Jaké je poučení pro vedoucí pracovníky firem? Je důležité rozumět svému produktu a dobře se chovat ke svým zákazníkům.
Ještě v dubnu se na stránkách serveru Inc. objevily odhady, že turné Eras Tour Taylor Swift by jí po odečtení nákladů mohlo vynést 500 až 1,5 miliardy dolarů (11,6 miliardy až 35 miliard korun). To bylo příliš málo. Nyní se objevují předpovědi, že by turné mohlo vynést 6 miliard dolarů (bezmála 140 miliard korun).
Tři důvody, proč si Swift může takovou obří částku vydělat
Od té doby Swift přidala dalších 94 koncertů. Za posledních šest měsíců podle New York Times zvýšila počet vystoupení na stadionu Eras o 181 procent z 52 na 146. Po odečtení nákladů na turné by její čistý zisk ze vstupenek na koncerty mohl činit téměř 4,1 miliardy dolarů (zhruba 95 miliard korun).
Prodej merchandise na místech konání koncertů by mohl vynést 1,8 miliardy dolarů (přes 41 miliard korun). V srpnu CNN uvedla, že fanoušci utratili za koncertní trička a další předměty v průměru 214,80 dolaru (necelých 5 tisíc korun) na osobu.
Její koncertní film Taylor Swift: The Eras Tour vynese dalších zhruba 100 milionů dolarů (2,3 miliardy korun). Podle e-mailu od Jonathana Kuuskoskiho, který vede katedru podnikání na Michiganské univerzitě, fanoušci Swiftové vehementně shánějí vstupenky na její koncertní film, který by jí tak mohl přidat v profitu dalších 88 až 113 milionů dolarů.
Proč je Taylor Swift tak úspěšná
Úspěch společnosti Swift přináší tři poučení pro vedoucí pracovníky firem:
Vytvořte dobrý produkt. Swift píše skvělé písně a je výborná zpěvačka a interpretka. Navíc umí vytvořit mnoho druhů písní – například popové, rockové, country i folkové. Obchodní úspěch totiž závisí na produktech, které zákazníci chtějí kupovat.
Chovejte se ke svým zákazníkům dobře. Swift zná své fanoušky, intuitivně ví, čeho si cení, umí s nimi dobře komunikovat a chápe, jak přemýšlejí. Takové dovednosti v oblasti vztahů se zákazníky jsou pro úspěch v podnikání rozhodující.
Vyprávějte skvělý příběh. Swift začínala v Nashvillu jako čtrnáctiletá žena v „bro-country“, jak konstatuje server Reddit. Uspěla nad své nejdivočejší sny. K tomu, abyste se stali skvělým podnikatelem, vám pomůže skvělý příběh.
Autor: Jiří Böhm