Závodníky čekají různé povrchy silnic ve třech zemích – jejich společnou črtou přitom je technická náročnost a rychlost.
Světová rally se po letech vrací do Německa. Středoevropská soutěž povede přes Českou republiku, Rakousko a Německo. Tento vzrušující závod je plný neznámých – ne méně než ten předchozí v Chile, který přinesl několik překvapení.
Terenzio Testoni, manažer rally aktivit v Pirelli, k tomu říká: „Bude zajímavé sledovat závodní strategie. Pozor na počasí, které by mohlo vše zkomplikovat.“
Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli, dodává: „Historicky první závod MS v rally na českém území začne ve čtvrtek 26. října slavnostním startem v Praze na Hradčanském náměstí v kulisách Pražského hradu ve 13:00. Se třemi různými zeměmi, třemi různými povrchy a stovkami rychlých kilometrů před námi víme, že naše pneumatiky budou hrát klíčovou roli v úspěchu. Rally je plná neznámých a to ji dělá tak vzrušující.“
Výzvy závodu
Asfalty tří zemí, na kterých se Středoevropská rally pojede, se od sebe poměrně liší. U českých úseků, protagonistů prvních rychlostních zkoušek, převažuje kluzkost, u rakouských, které se pojedou v sobotu, vysoká rychlost a u německých klikatost.
Všechny tratě mají společné to, že jsou technické, obecně velmi rychlé a pravděpodobně chladné a vlhké. S očekávanými teplotami mezi 10 a 15 stupni se obecně vyznačují špatnou přilnavostí kvůli kluzkému a špinavému asfaltu. Předpověď počasí hlásí na pátek déšť s tendencí zlepšení po zbytek víkendu.
Není náhodou, že pro tuto první Středoevropskou rally budou základními pneumatikami P Zero RA WRC s měkkou směsí, které jsou nejvhodnější pro nižší teploty a pro asfaltové povrchy. Ty jsou ze své podstaty kluzké nebo se takovými stávají v důsledku deště a vlhkosti. Klíčovou roli by mohly sehrát také pneumatiky pro mokré povrchy, které jsou na asfaltových závodech vždy k dispozici.
„Tento test, plný nejistoty ohledně strategie a výsledků, přichází v pravý okamžik v průběhu sezóny. V Chile jsme získali titul vítězného týmu sezóny, ale boj o jezdecký titul zůstává stále otevřený, s ještě dvěma zbývajícími závody do konce sezony. Bude zajímavé sledovat, jak se jednotlivé posádky a týmy rozhodnou přistoupit k rally, kdo bude útočit a kdo upřednostní opatrnost. Návrat Sebastiana Ogiera rovněž dodává závodu další šťávu a zvyšuje úroveň soutěže. Z pohledu pneumatik vidím závod pod vlajkou měkkých pneumatik P Zero a mokrých pneumatik Cinturato, které se v dešti ujmou vedení,“ dodává Terenzio Testoni.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.