Blesková rychlost se stala naprostým standardem u všech zákazníků. Lidé si zvykli na určitý komfort, který zajišťuje právě digitalizace společně s umělou inteligencí. „Jedním tlačítkem dostanou zákazníci všechno, co si přejí,“ říká Jakub Opálka, konzultant společnosti Salesforce.
Na automatizaci narážíme na každém rohu – ušetří energii i zbytečnou práci navíc. S digitální dobou navíc roste očekávání, co se týče efektivity. „Rychlost je pro zákazníky velmi důležitá. V tom pomáhá automatizace společně s umělou inteligencí,“ vysvětluje Opálka. A doplňuje, že digitalizace zlepšuje podmínky práce už třeba i prodejcům automobilů nebo posádkám letadel.
Lidé si zvykli na rychlost, pokud není, jdou ke konkurenci
Systém společnosti Salesforce se dá aplikovat na každé podnikání. Záleží na potřebách zákazníka. „Prototypem je společnost, která má ambici rychlého růstu a sazí na automatizaci i sílu digitální platformy. Také je to firma, která dozrála do určité komplexity nebo jí rostou počty zákazníků,“ konstatuje Opálka.
Dostává jeho společnost přehledy o využití automatizace ve firmách? „Můžeme vidět, jestli zákazníci automatizaci používají a jak moc. V rámci našich snah o edukaci a vzdělávání zákazníků nám jde o vysvětlení jejích výhod. Trendem, který v této době vidíme, je, že automatizace rostou a zákazníci potřebují podporu a pomoc. Chtějí poradit, jak s touto technologií pracovat – a jak nejlépe ji v rámci Salesforce uchopit, aby to přinášelo co nejvíce hodnot,“ podotýká Opálka.
Automatizace rostou, bez podpory to nejde
Společnost Salesforce má přes 30 tisíc zaměstnanců. Podpora zákazníků je tak opravdu masivní. „Dostává se jim asistence jak od našich implementačních partnerů, kteří na projektech pracují, tak od nás jako konzultantů. Zároveň máme spoustu komunit, na YouTube nebo Googlu na vás třeba vyskočí řada odpovědí na položené otázky. Jedna ze stránek je „Salesforce na dosah ruky“, kde se snažíme pomáhat českým firmám, které se Salesforce začínají a přemýšlejí, jak do sofistikovaného řešení vstoupit,“ říká Opálka.
Cloud – přístup odkudkoliv a kdykoliv
Slovo cloud slyšel snad už každý, co to ale doopravdy znamená? Nejprve zabrousíme do minulosti. Opálka cloud přirovnává k albu fotek, do kterého jsme si ukládali okamžiky z dovolené. Z alba se staly CD a z CD zase flashdisk. Dnes je ale všechno jinak.
„Bylo to pořád něco fyzického. Poté jsme dospěli do doby, kdy lidé přemýšleli, jak se zbavit dependence na fyzickém řešení. A jak mít zpřístupněné fotografie, informace a data z byznysu na nějaké platformě na internetu. Tím to celé začalo. V dnešní době si můžete koupit nový telefon, ale protože máte všechny fotky uložené na serveru třetí společnosti, které platíte za to, že data nikdy neztratíte a jsou v bezpečí, je už celkem jedno, co zrovna držíte v ruce. Vždy se na cloud přihlásíte a máte přístup ke svým datům. Cloud znamená přístup odkudkoliv a kdykoliv,“ vysvětluje jeho výhody Opálka.
Dalším pojmem je Salesforce Sales Cloud – (CRM). „Ten je orientovaný na prodej. A tady už se bavíme o různých jednotlivých objektech. Platforma Salesforce totiž sbírá automaticky externí i interní data. To je betonový základ všeho, co se v Sales cloudu děje. Data plynou a jsou propletená jako vlákno. Díky tomu máte spolehlivá data na každém místě CRM cloudu. Když někde zadám nějakou informaci – třeba k zákazníkovi –, tak už ji nemusím zadávat na jiných místech v CRM cloudu,“ popisuje, jak to funguje, Opálka.
Všechno plyne samo
Reporting ulehčuje práci zaměstnancům i vedení společnosti. „Všechno je propojené. Jako konzultant mám cíle na daný měsíc. Pracuji se zákazníkem a ten třeba podepíše smlouvu – já kolem toho už nemusím manuálně dělat vůbec nic. Smlouva se automaticky uzavře a plyne do reportů. V reportech si můj manažer může jednoduše filtrovat, co ho zajímá. Rovnou se dívá na vizualizace dat, na panely, které mu ukazují data a automaticky se aktualizují. Když ke konci měsíce kontroluje, jak se byznys hýbe, tak se mu moje smlouva zobrazí rovnou,“ vyjmenovává výhody současných technologií Opálka.
Více o produktech Salesforce se nyní můžete dozvědět na stránkách Salesforce na dosah ruky.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.