Česká platforma NNTB, fungující jako nástroj pro oznamování šikany na školách, hlásí kumulovaný obrat 28 milionů korun. Ve světě funguje pod názvem FaceUp.
Plánovaný obrat z opakovaných výnosů 22 milionů korun za loňský rok se podařilo překročit téměř o čtvrtinu. Firma se naplno pustila do mezinárodní expanze a mezi její klienty se aktuálně řadí už více než 1000 firem z 55 států. Otevřenou kulturu tak platforma pomáhá budovat například ve 120 společnostech v USA, nebo v Ugandě, Mexiku či Dubaji.
„V roce 2023 jsme některé měsíce končili se ziskem až milion korun, který jsme ale vždy obratem reinvestovali do vývoje a zahraniční expanze. Účetně tak budeme rok uzavírat zhruba na nule. V tomto roce plánujeme vyrůst o zhruba 60 procent. Víc než na růst tržeb se však chceme zaměřit na vývoj nové verze naší platformy,“ uvedl pro FocusOn.cz Jan Sláma, CEO a jeden ze zakladatelů NNTB.
Vedle škol se startup zaměřuje i na firemní šikanu
Původní neziskovou verzi NNTB, zaměřenou na boj proti šikaně na školách, spustili v roce 2017 tři spolužáci – Jan Sláma, David Špunar a Pavel Ihm. Koncem roku 2020 se pak s podobným komerčním projektem vrhli také do firemního prostředí a svou misi pomáhat odhalovat nepravosti uskutečňují i tam.
„Naším cílem je umožnit lidem se jednoduše a bezpečně ozvat, pokud jsou svědky, nebo dokonce oběťmi čehokoliv, o čem není snadné mluvit osobně,” říká Sláma.
V České republice si FaceUp Technology se svou aplikací NNTB, což je zkráceně Nenech to být, drží už několik let pozici jedničky v oblasti whistleblowingového softwaru. Na českém trhu firma meziročně vyrostla o 300 %, celkový globální růst je pak 273 %.
„Nové zákazníky jsme získali na všech kontinentech, největší úspěch jsme zaznamenali v USA, kde jsme vyrostli o 381 %,” uvádí David Špunar, COO a spoluzakladatel FaceUp Technology.
„Poslední světadíl, který nám chyběl, byla Jižní Amerika. Dnes tam máme klienty v Brazílii, Chile a Ekvádoru. S jejich získáním nám pomohly pozitivní reference od řady klientů v Mexiku,” vysvětluje Sláma.
Expanze do USA až příští rok
Na příští rok plánují další růst primárně ve Spojených státech. Své aktivity ale rozvíjejí i na Blízkém východě a v jihovýchodní Africe, kde koncem loňského roku otevřeli kancelář.
„Letos plánujeme investovat hlavně do produktu, který bychom chtěli několikanásobně rozšířit a stát se tak prvním řešením na globálním trhu, které neslouží jen k oznamování nekalostí, ale celkově k utváření kultury, ve které se lidé nebojí kdykoliv ozvat,” uvádí Pavel Ihm, CTO a spoluzakladatel společnosti.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.