Startup bojující proti šikaně zvyšuje obrat. Se ziskem zatím nepočítá

Zdroj: NNTB
25. 02. 2024

Startup bojující proti šikaně zvyšuje obrat. Se ziskem zatím nepočítá

Česká platforma NNTB, fungující jako nástroj pro oznamování šikany na školách, hlásí kumulovaný obrat 28 milionů korun. Ve světě funguje pod názvem FaceUp.

Plánovaný obrat z opakovaných výnosů 22 milionů korun za loňský rok se podařilo překročit téměř o čtvrtinu. Firma se naplno pustila do mezinárodní expanze a mezi její klienty se aktuálně řadí už více než 1000 firem z 55 států. Otevřenou kulturu tak platforma pomáhá budovat například ve 120 společnostech v USA, nebo v Ugandě, Mexiku či Dubaji. 

„V roce 2023 jsme některé měsíce končili se ziskem až milion korun, který jsme ale vždy obratem reinvestovali do vývoje a zahraniční expanze. Účetně tak budeme rok uzavírat zhruba na nule. V tomto roce plánujeme vyrůst o zhruba 60 procent. Víc než na růst tržeb se však chceme zaměřit na vývoj nové verze naší platformy,“ uvedl pro FocusOn.cz Jan Sláma, CEO a jeden ze zakladatelů NNTB.

Vedle škol se startup zaměřuje i na firemní šikanu

Původní neziskovou verzi NNTB, zaměřenou na boj proti šikaně na školách, spustili v roce 2017 tři spolužáci – Jan Sláma, David Špunar a Pavel Ihm. Koncem roku 2020 se pak s podobným komerčním projektem vrhli také do firemního prostředí a svou misi pomáhat odhalovat nepravosti uskutečňují i tam.

„Naším cílem je umožnit lidem se jednoduše a bezpečně ozvat, pokud jsou svědky, nebo dokonce oběťmi čehokoliv, o čem není snadné mluvit osobně,” říká Sláma. 

V České republice si FaceUp Technology se svou aplikací NNTB, což je zkráceně Nenech to být, drží už několik let pozici jedničky v oblasti whistleblowingového softwaru. Na českém trhu firma meziročně vyrostla o 300 %, celkový globální růst je pak 273 %. 

„Nové zákazníky jsme získali na všech kontinentech, největší úspěch jsme zaznamenali v USA, kde jsme vyrostli o 381 %,” uvádí David Špunar, COO a spoluzakladatel FaceUp Technology. 

„Poslední světadíl, který nám chyběl, byla Jižní Amerika. Dnes tam máme klienty v Brazílii, Chile a Ekvádoru. S jejich získáním nám pomohly pozitivní reference od řady klientů v Mexiku,” vysvětluje Sláma.

Expanze do USA až příští rok

Na příští rok plánují další růst primárně ve Spojených státech. Své aktivity ale rozvíjejí i na Blízkém východě a v jihovýchodní Africe, kde koncem loňského roku otevřeli kancelář.

„Letos plánujeme investovat hlavně do produktu, který bychom chtěli několikanásobně rozšířit a stát se tak prvním řešením na globálním trhu, které neslouží jen k oznamování nekalostí, ale celkově k utváření kultury, ve které se lidé nebojí kdykoliv ozvat,” uvádí Pavel Ihm, CTO a spoluzakladatel společnosti.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další články