Umělá inteligence se dostala i do potravinářství. Výrobce energetických nápojů Hell Energy ji použil při vývoji receptury u svého produktu. Jak chutná? Jak se tento gigant z Maďarska popral s kauzou PRIME a dopadem na děti? A v čem energy drinky Hell předběhly zálohované obaly na lahve? Více v rozhovoru s Jaroslavem Duškem, country managerem Hell Energy ČR.
Sport a energy drinky?
Jde sport a energetické drinky dohromady? V rozhovoru s Jaroslavem Duškem z Hell Energy Drink pro Českou republiku jsme si povídali o spojení mezi energetickými nápoji a boxem. Dušek zdůrazňuje, že: „Energy drink, z podstaty energie, adrenalin, napětí, stejně tak box jako sport, který snoubí všechny tyto tři domény, se potkávají úplně perfektně.”
Hell Energy nedávno oznámila boxerský turnaj s dotací milionu dolarů, který je otevřen i pro Čechy. Dušek uvádí: „V tuto chvíli máme registrovaných de facto 1000 zájemců, což nás mile překvapilo.“ Turnaj, zaměřený na střední Evropu, zahrnuje Česko, Slovensko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a další. Cílem je rozdělit milion dolarů mezi vítěze čtyř váhových kategorií, s hlavní cenou 100 000 USD pro každého vítěze kategorie.
Globální ambice z Maďarska, pomáhá AI
Na českém trhu se Hell Energy, který se pochází z Maďarska, řadí mezi top pět výrobců energetických nápojů. Dušek přiznává: „Kdybychom si dělali nějaký žebříček… jsme v nějaké top pětce.“ Celosvětově je Hell Energy třetím největším výrobcem, s výjimkou USA, kde zatím neoperuje.
Významnou roli hraje inovace. Hell Energy využila umělou inteligenci k vývoji nového výrobku, včetně designu plechovky a příchutě. „Představte si, že AI nám udělalo plechovku, design a příchuť,“ říká Dušek. Tento přístup umožnil analýzu tisíců kombinací existujících energetických nápojů a zákaznických preferencí, vedoucí k vývoji specifických příchutí odpovídajících regionálním preferencím.
Udržitelnost v potravinářství
Hell Energy se také zaměřuje na udržitelnost, používá 75% recyklovaného hliníku a je jediným výrobcem na světě, který má vlastní továrnu na plechovky, což výrazně snižuje uhlíkovou stopu.
Zajímavostí je, že podle Duška mediální kauzy kolem PRIME nemají významný vliv na prodeje, a kategorie energetických nápojů stále roste dvouciferným tempem. Tento růst dokládá stále větší oblibu energetických nápojů mezi spotřebiteli, přestože se občas objeví mediální diskuse o jejich dopadech.
Kompletní rozhovor se všemi informacemi si můžete poslechnout na Youtoube nebo na jedné z podcastových platforem.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.