Česká společnost Angry Beards dosáhla za rok 2023 v tržbách téměř 250 milionů korun. Letos plánuje růst o 35 procent.
Třebíčské značce kosmetiky Angry Beards se minulý rok povedlo tržbami přiblížit k milníku čtvrt miliardy korun, přitom v roce 2019 měli jen 11milionový obrat. Jako jedna z mála českých firem také umožnila svým klíčovým pracovníkům získat zaměstnanecké akcie.
„Minulý rok se nesl v duchu hodně mastných investic. Otevřeli jsme první kamennou prodejnu v Praze a pustili se do demolice a následný rekonstrukce haly s areálem o 15 tisících metrech čtverečních, kam letos plánujeme přestěhovat celou firmu včetně vývoje, logistiky a distribuce. Loni nám cílový milník 250 milionů o fous utekl, letos už ho zdoláme a věřím, že zakotvíme vysoko nad ním,“ popisuje Tomáš Čech, zakladatel Angry Beards.
Vlivem významných investic do nového sídla a kamenné prodejny došlo v roce 2023 k mírnému snížení zisku před odečtením úroků, daní a odpisů (tzv. EBITDA) oproti roku 2022, ale slovy Čecha jde o „úlitbu bohům budoucího úspěchu“. Kosmetice nové prostory umožní zefektivnit fungování na českém, slovenském i polském trhu a vznikne i prostor pro útok značky na nové segmenty, kam už Angry Beards aktivně vykročili.
Zákazníkům od minulého roku nabízí dámskou kosmetiku pod sesterskou značkou Busy B a v průběhu 2024 plánují představit samostatnou značku Calm B vyhrazenou pánskému spodnímu prádlu.
Spolu s tržbami roste v posledních letech i velikost týmu, která za úspěchem ecommerce prodejce kosmetiky stojí. Mezi lety 2021 a 2022 došlo ke zdvojnásobení týmu ze 40 na 80 lidí, minulý rok se počet engráčů stojících za úspěchem třebíčské firmy zvýšil o 12 procent a aktuálně tak tvoří téměř stovku. Angry Beards se zároveň zařadili mezi hrstku českých firem, které nejvěrnějším pracovníkům umožňují získat zaměstnanecké akcie.
„Dělám maximum pro to, abych dal týmu možnost stát se součástí něčeho většího, co jim bude tak trochu patřit, za co budou dejchat a nebudou tam chodit jen pro výplatu. Minulý rok jsme mezi prvních 11 lidí rozdělili první část z vyčleněných osmi procent firmy,“ dodává Čech.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.