Tři piva, tatarák a platba voucherem. O tom už Slevomat dávno není, říká šéf značky

Foto zdroj: FocusOn
Life 13. 06. 2024

Tři piva, tatarák a platba voucherem. O tom už Slevomat dávno není, říká šéf značky

Po boomu hromadných slevových akcí a vytisknutých voucherů přichází éra unikátnějších zážitků. A lidé na to slyší, obrat i zisk nám roste dvouciferným tempem, říká v rozhovoru pro pořad Brand Date na serveru FocusOn.cz šéf značky Slevomat Martin Hrubý.

Éra masových slev skončila, přišly lepší zážitky

„Stále nabízíme výhodné nabídky, jenže už to není primárně o slevě, ale o lepších zážitcích a inspiraci pro trávení volného času,“ vysvětluje Hrubý s tím, že zatímco dřív byl Slevomat zaměřený hlavně na masové slevy, dnes je jeho prioritou nabízet zákazníkům nejspecifičtější a nejunikátnější zážitky. „Primárně to souvisí s tím, že 70 až 80 % našich současných prodejů tvoří cestování, a to už nejenom tuzemské,“ dodává šéf marketingu.

Nekvalitní zážitky už nehrozí

Hrubý ale zároveň odmítá, že by Slevomat ještě nesl negativní punc někdejších „zhuntovaných“ a velmi nekvalitních služeb, na které si dnes řada lidí vzpomene. Drtivá většina spotřebitelů to takto dávno nevnímá, tvrdí s jistotou. 

Kromě interních oddělení, která pečlivě kontrolují kvalitu nabízených zážitků, tomu podle Hrubého napomáhá především změna samotné nabídky. Už se prostě neděje, že by zákazníci někam přišli a museli mít u sebe vytisknutý voucher nebo že by o dané nabídce vůbec předem nevěděli, dodává.

Nový vizuál je reakcí na roztříštěnou komunikaci

Přestože Slevomat nedávno znovu mírně upravil svoji vizuální identitu, podle Hrubého nejde o klasický plnohodnotný rebranding. Stále používáme naše ikonické ozubené kolečko, jen je trochu upravené, vysvětluje s tím, že hlavním cílem proměny byl především jednotný vizuální styl na všech komunikačních kanálech.

U předchozích kampaní se nám stávalo, že jsme vždy komunikovali stejná témata, ale kreativy a spoty pak nakonec vypadaly různě. Nová kampaň to tedy měla sjednotit. Ať už komunikujeme cestování, dárky nebo cokoliv jiného, teď už to vždy bude vypadat vizuálně stejně, říká Hrubý.

Název Slevomat je v povědomí lidí, změna nedává smysl

I přes možné negativní konotace, které u části populace staré jméno značky může evokovat, však o změně samotného názvu Slevomat neuvažoval. Slevomat má spontánní znalost přes 90 % a je pozitivně vnímán napříč kategoriemi. Rebrandovat na cokoliv jiného by stálo neuvěřitelně vysoké marketingové náklady, vysvětluje Hrubý. Navíc údajně ani interní výzkumy nenaznačují, že by měl současný název až takové negativní konotace.

Cílová skupina – ženy ze středních vrstev a větších měst

Změna v nabídce cestovních služeb a zážitků vedla Slevomat zároveň i k posunu v cílových skupinách. Náš současný zákazník je spíš z větších měst, převažují ženy a jde o střední a vyšší třídu, popisuje Hrubý s tím, že je to logický důsledek toho, že se Slevomat mnohem více zaměřuje na náročnější a obvykle dražší zahraniční dovolenkové balíčky a zážitky.

Outdoorů se Slevomat zbavil, rádia řízeně utlumuje

V rámci komunikačních kanálů pak Slevomat výrazně posiluje roli televize a online inzerce u velkých hráčů jako Google a Seznam. Naopak úplně vypustil outdoorovou reklamu, která už pro něj neměla valný smysl, rádiových spotů také moc nevyužívá. „Různě s nimi experimentujeme, ale jde většinou jen o dočasné a jednorázové investice, popisuje Hrubý. 

Zapojovány jsou naopak čím dál více sociální sítě, mladší publikum má oslovit například TikTok a Instagram, byť u Facebooku už Slevomatu viditelnost a dosah rapidně klesá.

Slevomat jako cestovka?

Se změnou Slevomatu na plnohodnotnou cestovací platformu jde zároveň ruku v ruce i užší spolupráce s klasickými cestovními kancelářemi, která je založena na partnerství, nikoli konkurenčním boji. Kanceláře nás mají rády, protože díky tomu, kolik my investujeme do marketingu, si můžeme dovolit nabídnout jim velmi výhodné podmínky pro zviditelnění jejich služeb, říká Hrubý.

Zároveň je ale od tradičních cestovních kanceláří zásadně odděluje odlišný model spektra produktů. Zatímco Slevomat nabízí primárně jednotlivé ubytovací či stravovací služby, které musí zákazník sám skládat dohromady, klasické cestovky jezdí rovnou s kompletními balíčky včetně dopravy, delegáta a dalších navazujících služeb.

Rozšiřování na další zahraniční trhy

Další plány Slevomat směřuje hlavně do rozšiřování nabídky zahraničních cest a dovolenkových balíčků s tím, že firma zároveň plánuje více se zaměřit na některé evropské trhy, jako je například Rakousko. 

Hrubý ale upozorňuje, že aktuální reklamní kampaň má vydržet minimálně 2–3 roky, a firma proto zatím nechystá její zásadnější obměnu. Opravdu jsme toho před pár měsíci natočili obrovské množství, zhruba 16 různých televizních spotů a desítky digitálních variací. Není tak důvod to měnit, dodává.

Původní zakladatel Čupr už s firmou nespolupracuje 

Na závěr rozhovoru přišla na řadu i otázka na někdejšího zakladatele a vizionáře celého konceptu Tomáše Čupra, který Slevomat před lety úspěšně spustil. Ten však podle Hrubého aktuálně s firmou nijak nespolupracuje a není s ní v kontaktu.

„Ta doba, kdy Čupr prodal Slevomat tehdy britské skupině Miton, je už hodně dávná. I když si toho nesmírně vážíme, k žádnému dalšímu kontaktu mezi námi nedochází,“ dodává Hrubý s tím, že původní zakladatel se tak na současném chodu a transformaci firmy nepodílí.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory