Poptávka po službách firmy Starship Technologies, jednoho z předních výrobců autonomních doručovacích robotů, za poslední rok vzrostla až na 1,5 milionu „odbavených“ objednávek.
V době, kdy se ochrana rizikových skupin a sociální distancování stalo důležitou součástí našich životů, se bezkontaktní doručovací služby ukázaly jako poměrně dobrá cesta. I s jejich pomocí tak některé podniky, převážně pak v oboru gastronomie, dokázaly přežít.
„Minulý rok změnil pravidla hry v oblasti autonomního doručování a posunul vnímání technologie o několik let vpřed. Když jsme před třemi lety začali nabízet komerční služby, nikdy by nás nenapadlo, kam až se s tím dostaneme. Rychlý vývoj nám také pomohl rozšířit spektrum podnikání, takže nyní můžeme nabídnout nižší náklady za dodání, než za kolik se dá pořídit jakákoli jiná dostupná možnost,“ prohlašuje Ahti Heinla, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Starship Technologies.
Jak jinak než fish&chips
Podle serveru BusinessWire za poslední rok Starship Technologies uzavřeli partnerství s 40 nezávislými obchodníky ve Velké Británii v oblastech Milton Keynes a Northamptonu. Zmiňované společnosti díky tomu mohly nabídnout místním obyvatelům širokou nabídku zásilkových služeb. Jedním z podniků, kterému se navzdory pandemii v posledním roce zadařilo, je restaurace připravující věhlasný lokální pokrm v podobě ryb s hranolky (fish&chips). Bezkontaktní flotila Starship s více než 100 roboty totiž pomohla udržet podnik „nad vodou“.
„Partnerství se společností Starship pro nás znamenalo záchranné lano, s jejich pomocí jsme mohli začít nabízet zákazníkům doručovací služby. Za poslední rok jsme díky zapojení robotů zaznamenali nárůst našich objednávek o 15 procent,“ komentoval s úsměvem Tony Paolucci, majitel restaurace.
Miliony kilometrů, nulové emise
Autonomní roboty Starship Technologies vylučují téměř nulové emise, při milionu a půl uskutečněných dodávek jde o úctyhodný výsledek. Mimo jiné jde také o počet doručení převyšující čísla, kterými by se mohla pochlubit jakákoli konkurující společnost. Roboty za sebou mají miliony najetých kilometrů. Každý den zvládnou více než 80 000 silničních přejezdů – v autonomním doručování jsou právě tyto bedlivě sledovány, důvodem je pochopitelně bezpečnost silničního provozu.