V odvážnou akvizici, která by mohla posílit rostoucí vliv Microsoftu ve zdravotnictví, vyústila dohoda o koupi, kterou technologický gigant uzavřel s vývojářem umělé inteligence Nuance, a to konkrétně v hodnotě 16 miliard dolarů (343 miliard korun).
Podle zpravodajského serveru CNN je Nuance lídrem v oblasti umělé inteligence ve zdravotnictví. Ve spojení s Microsoft Cloudem pro zdravotnictví, který byl představen v minulém roce, by touto cestou mohl Microsoft upevnit svoji pozici v oblasti health-tech.
„AI je nejdůležitější technologickou prioritou a zdravotní péče její nejnaléhavější aplikací,“ uvedl ve svém prohlášení CEO společnosti Microsoft Satya Nadella. „Společně s naším partnerským ekosystémem předáme pokročilá řešení umělé inteligence do rukou profesionálů z celého světa, abychom podpořili lepší rozhodování a vytvořili smysluplnější spojení, protože tímto způsobem zrychlíme růst Microsoft Cloudu ve zdravotnictví a Nuance.“
Po čem Microsoft touží
Technologie Dragon Ambient eXperience neboli DAX je pravděpodobně to, po čem Microsoft při uzavření dohody toužil nejvíc. DAX je softwarový balíček AI, který pomáhá zdravotnickým pracovníkům s příjmem pacientů, dokumentací a telehealth. Zejména pak nemocnicím s velkým náporem přílivu pacientů během pandemie.
Tato technologie krásně zapadá do ambicí společnosti Microsoft, která si postupně buduje oporu v AI. V září totiž získala exkluzivní licenci pro GPT-3, jazykový model vytvořený OpenAI, který je schopný generovat texty srovnatelné s těmi, které píše člověk.
„Pro Nadella je to správná akvizice ve správný čas, přičemž Microsoft v nadcházejících letech zdvojnásobil své iniciativy v oblasti zdravotní péče,“ prohlásil Dan Ives, investiční specialista na technologický trh. „Dohoda s Nuance je strategický krok.“
Bonus v podobě dalšího softwaru
Kromě zdravotní péče je Nuance také lídrem v oblasti speech-to-text komunikačních softwarů. Ty by mohly pomoci společnosti Microsoft v jejím již rozvíjeném firemním cloudovém podnikání.
Technologie vyvinutá Nuance byla nasazena například společností Walgreens, která ji využila k naplánování vakcín covid-19 pro své zaměstnance. Nebo korejskou průmyslovou bankou, které posloužila „k vytvoření prvního biometrického řešení pro videohovory v bankovním průmyslu“.