Ještě než se všichni na sklonku prosince rozprchneme do domácností, je třeba spolu oslavit jeden z největších svátků roku. Jenže jak na to, když kvůli koronaviru spousta z nás už pracuje z domova?
Zážitkové společnosti se i proto podle webu Wired začínají mnohem více orientovat na potenciál umělé reality. Firma Hire Space nechala kupříkladu vytvořit virtuální party platformu. Stejně jako v počítačové hře se tu můžete pohybovat místnostmi, jako je comedy club, herna binga, dokonce i kuřárna. Místo naprogramovaných postav ale potkáváte své kolegy z práce.
„Jde o dojem podobný tomu, když jste na party,“ tvrdí Will Swannell, ředitel a spoluzakladatel Hire Space. V nabídce firmy je navíc možnost uzpůsobit vzhled místností tak, aby připomínaly restauraci, ve které se váš večírek tradičně koná.
Kromě obligátního popíjení přes Zoom zařazují agentury do programu i různé interaktivnější prvky. Večírek si tak budou moct lidé zpestřit třeba vánočním kvízem, soutěží v karaoke, drag show nebo únikovou hrou.
Některé firmy dokonce plánují zásilky zaměstnancům až domů, které můžou obsahovat např. vybavení pro „stavbu“ perníkové chaloupky nebo ochutnávky sýrů. To vše, aby události dodaly dotek něčeho konkrétního.
Koncert, sobí farma nebo pátrání po zmizelé osobě
Zámožnější společnosti zase zvažují streamovat zaměstnancům koncert některého z uznávaných těles, nejlépe v renomovaném prostoru. A na své si přijdou i milovníci zvířat. Poté co se na jaře osvědčily videopřenosy ze zoo, plánují se v prosinci stejným způsobem telemosty na různé farmy, kde chovají pro anglosaské Vánoce příznačné soby.
Ještě možná o kus dál zážitek ve virtálním prostoru dotáhla „imerzivní“ divadelní společnost Swamp Motel. Prostřednictvím Zoomu zve hráče na vzrušující cestu za vyšetřováním zmizelé osoby. Stopy vedoucí k jejímu nalezení jsou rozmístěny různě po internetu, stačí jen zapojit důvtip a detektivní schopnosti.
Že to nezní příliš vánočně? Pořádající agentura z tohoto důvodu nabízí službu, kdy hráčům nechá doručit pizzu a drinky. Právě hmotná stránka akcí, kde catering tvořil významnou položku, představuje největší ztrátu pro pořádající firmy.
A i s ohledem na nejistou situaci hovoří řada z nich o tom, že letos „za více práce dostanou méně peněz“. Nemluvě o neustálé nejistotě, spojené se spoléháním na stabilitu internetového spojení i proměnlivostí vládních opatření proti šíření nemoci covid-19.
Autor: Petr Pláteník