;

Více než polovina amerických firem plánuje větší investice do automatizace

Články 31. 07. 2020

Více než polovina amerických firem plánuje větší investice do automatizace

Software odbavující zakázky ve skladu, technologie objednávkových systémů a robotická řešení, to jsou v USA momentálně 3 nejužívanější automatické prostředky. To aspoň zjistila studie realizovaná společností Honeywell Intelligrated.

Komplikace spojené s pandemií koronaviru neoddiskutovatelně v důsledky zvýšily zájem o automatizaci provozu v některých průmyslových odvětvích. Podle zjištění Honeywell Intelligrated jde především o elektronický obchod (66 procent společností uvažuje o další investici do automatizace), prodej jídla a nápojů (59 procent) a logistiku (55 procent)

Globální pandemie způsobila náhlý, seismický pohyb v globálním zásobovacím řetězci tvořeném distribučními centry, která se musela uzpůsobit práci na dálku a uplatňování social distancingu v pracovním procesu,“ vysvětluje Chris Feuell, vedoucí marketingu v Honeywell Intelligrated.

Pozoruhodné je, že nákupy na internetu vzrostly globálně o 28 %, jak se aspoň uvádí ve článku na webu Robotics and Automation News, u služby nakoupím na internetu / vyzvednu v obchodu se očekává v roce 2020 nárůst ale až o 60 %.

Propojení online a kamenného obchodu

Zákazníci chtějí plynulou integraci online a kamenného obchodu, a vůbec samotného nákupu a doručování,“ přichází se zajímavým postřehem Feuell. „Firmy se tomu uzpůsobují především zapojováním strategie micro-fulfillmentu, která závisí na automatických řešeních zvyšujících rychlost a přesnost procesu objednávání, plnění a doručování, přitom zároveň ale optimalizuje produktivitu i návratnost investic.“

Doposud jen méně než třetina všech amerických firem zvolila některé z robotických řešení. Na vině je pochopitelně vyšší cena takových technologií, kterou většina ze společností uvádí jako hlavní překážku při rozhodování.

K zajištění úspěšného začlenění automatizace potřebují podniky podle Feuella se spojit se zkušeným poskytovatelem služeb a integrátorem. „Existuje řada řešení na míru, jejichž prostřednictvím firmy mohou dosáhnout brzkého návratu investic, hlavně díky nízké ceně nákladů,“ ujišťuje Feuell.

Autor: Petr Pláteník

Další články