Koná se momentálně jen v Nizozemsku (letos 15. a 16. května) a v Německu (28. a 29. září). Předpokladem totiž je, že na plnou nádrž bude závodní posádka schopná dojet aspoň k nejbližší plnicí stanici. A vůz udrží v chodu celých 24 hodin, jak naznačuje název akce.
Vítězem ale překvapivě nemusí být ten, kdo najede nejvíce kilometrů. Závod se hodnotí pomocí bodování, kde ujeté kilometry představují jen jednu položku z celkového součtu. I když pochopitelně tu největší.
Za každý absolvovaný kilometr obdrží soutěžící týmy bod, za návštěvu plnicí stanice rovnou 50. Pokud ji ovšem využijí během závodu znovu, 50 bodů se jim odečítá. Plných 150 bodů je možné získat za každou další zemi, kterou vodíkový automobil projede.
Od účastníků akce se také očekává, že ji budou různými způsoby zaznamenávat. V průběhu závodu na sociální sítě, po jeho skončení pak formou krátkého textu nebo filmu. Z toho je zřejmé, že je to klání, které od zúčastněných vyžaduje i notnou dávku kreativity, minimálně při stanovování závodní strategie.
Pokud vás „vodíková výzva“ zaujala a zvažujete účast, je třeba napsat i to nejdůležitější: loni startovné činilo 250 eur na hlavu, pro celý tým to bylo 1815 eur. K tomu ale musíte připočíst ještě další výdaje, minimálně za pohonné hmoty. Kontaktní informaci na pořadatele německé varianty naleznete zde.
Autor: Petr Pláteník