;

Polské společnosti Pesa a PKN Orlen začaly s vývojem vlaků na vodíkový pohon

Ekologie Technologie 09. 01. 2020

Polské společnosti Pesa a PKN Orlen začaly s vývojem vlaků na vodíkový pohon

Polsko patří mezi největší výrobce vodíku na světě. Jen PKN Orlen vyprodukuje při rafinaci ropy kolem 45 tun vysoce kvalitního vodíku za hodinu. Částečný odbyt nachází zatím ve dvou vodíkových čerpacích stanicích v Německu, ale samozřejmě hledá další uplatnění.

Jsme
si vědomi nastávajících změn,“
prohlásil ředitel
koncernu PKN Orlen Daniel Obajtek. „Stejně jako jiné
petrochemické společnosti i my se připravujeme na transformaci
segmentu energetiky.“

Tento
rok podle vyjádření zástupců firmy chtějí pod značkou své
dceřiné společnosti Unipertrol otevřít 3 čerpací stanice v
České republice. Další oblastí zájmu má být právě
železniční doprava.

Podle
informací zveřejněných webem Railway Gazette International dohoda
mezi nejstarším polským výrobcem vlaků Pesa a společností PKN
Orlen se týká výměny informací a jejich testování s cílem
vyvinout technologii pro komerční užití v nákladním a veřejném
sektoru.

V
první fázi se projekt zaměří na vývoj nákladní lokomotivy na
palivové články. Následovat by měly vlakové soupravy určené
pro osobní dopravu. PKN Orlen také plánuje ve svém zařízení v
Trzebini postavit čističku vodíku, ta by měla začít produkovat
čistý vodík od roku 2021.

Rozšiřujeme
náš tržní potenciál i do oblasti železniční dopravy, která
může v budoucnu vytvářet mnohem větší poptávku po vodíku než
automobilová doprava,“
vyjádřil se člen představenstva PKN
Orlen Józef Węgrecki.

Autor: Petr Pláteník

Další články