;

Německý šampionát cestovních vozů zvažuje pořádání závodů vodíkových aut

13. 11. 2019

Německý šampionát cestovních vozů zvažuje pořádání závodů vodíkových aut

Slavné okruhové mistrovství, oblíbené i u českých fanoušků, chce jít s dobou. A nejen pokud mluvíme o nových, potenciálně zajímavých technologiích, pohnutkou může být i snaha reagovat na přízrak klimatické krize, který se nad světem vznáší.

Rakušan Gerhard Berger závodil ve Formuli 1 po boku legendárního Ayrtona Senny. Nyní je ředitelem věhlasného Německého šampionátu cestovních vozů (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft, zkráceně DTM) a svou funkci bere opravdu vážně.

„Už několik let, ale především v poslední době, nabývám čím dál silnějšího přesvědčení, že nemůžeme dále obcházet snahy o nápravu našeho životního prostředí,“ myslí si Berger. „A právě my v závodním průmyslu bychom tohle měli mít na zřeteli.“

Jak konkrétně si to představuje? Jeho návrh předestírá vizi závodů vysokorychlostních cestovních vozů poháněných buď elektrickou energií, nebo vodíkovými články. Počítá se s auty dosahujícími až 1000 jednotek koňské síly a rychlosti přes 200 mil za hodinu.

„Výsledkem musí být progres ve vývoji nových technologií, které ale zároveň zůstanou stále zajímavé pro fanoušky,“ vysvětluje Berger. „Bylo by to celé k ničemu, pokud by diváci nebyli spokojení. Je proto třeba brát i na toto ohled a přitom zároveň usilovat o nápravu životního prostředí.“

Novou podobu by nemusely mít jen závodní speciály. V představách organizátorů se objevuje třeba  i zapojení futuristické techniky do výměny kol a pohonných článků při zastávkách v boxech. Ty by byly automatizované a veškerých jejich provoz obstarávají roboty.

Jestli bude budoucnost patřit spíš elektrickým, nebo vodíkovým autům, neví s jistou zatím nikdo. „Motosport se může ještě dále členit podle forem závodění,“ nadhazuje Berger. „Co se ale pro fanoušky nezmění, je, že uvidí závodníka schopného řídit stroj na absolutní hranici možného, lepe než to dokáže kdokoli jiný.“

Zprávu přinesl web The Guardian.

Autor: Petr Pláteník

Další články