;

Švédský robot udělá z přípravy zmrzliny vědu i umění

Zdroj: BonBot
Články 29. 06. 2021

Švédský robot udělá z přípravy zmrzliny vědu i umění

Není náhodou, že nová generace robotů na výrobu oblíbeného ledového pamlsku vzniká právě ve skandinávské zemi. Se všemi těmi technologickými invencemi a kulinářskými inovacemi se Švédsko jeví jako ideální místo.

Jak informuje web Sifted, roboty už dnes celkem běžně připravují burgery, pizzy nebo vám uvaří kávu. S technikou problém není. V čem ale podle Thomase Hartwiga, zakladatele sitě robotických restaurací BonBot, zaostávají výrazně, je interakce se zákazníky.

Řada restaurací, které nyní používají roboty, na vás působí, jako by do ve světě dneška zaváděly něco z budoucnosti vzdálené 40 let, prohlašuje Hartwig. Vadí mu především klinická atmosféra mnoha takovýchto podniků, kde máte pocit, „že si dáváte zmrzlinu nebo pizzu u zubaře“.

Chceme přijít s něčím, co je mnohem lidštější,“ tvrdí zakladatel sítě BonBot. Její otevření se plánuje v průběhu letoška. Pro tyto účely už vybrala švédská společnost na 2 miliony eur v crowdfundingových kampaních.

Cílem je nejen sestrojit sofistikovaný „stroj na zmrzlinu“, ale věnovat se i designu restaurací, aby působily méně futuristicky. I když… objednávky zmrzliny budou zákazníci provádět prostřednictvím aplikace, kde si navolí příchuť, polevy či navrch čokoládu, a robot jim zmrzlinu pak připraví přímo před jejich očima.

Levně a ekologicky

Největší předností robotů od BonBotu má ale být naprosto nedostižný poměr mezi kvalitou produktu a náklady. Úspory, které automatizovaný zmrzlinář přinese, umožní podle Hartwiga nákup opravdu kvalitních surovin.

Jedním z nástrojů, který by měl pomáhat šetřit vstupy, je analytická platforma predikující pohyb poptávky a nabídky. „Když budeme vědět, jaké bude počasí, jaké akce se zrovna ve městě konají, dokážeme mnohem chytřeji předpovídat žádané ingredience,“ je přesvědčený Hartwig.

Spolu se schopností robota odměřovat velmi přesně užívané přísady by se tímto způsobem mělo znatelně snížit i množství vyprodukovaného odpadu. S ohledem na ekologii jsou voleny také všechny užívané přísady a postupy.

O výjimečných schopnostech svého výtvoru a nekonečných možnostech, které se před ním otevírají, je Thomas Hartwig přesvědčen natolik, že odvážně prohlašuje: „V říjnu nebo listopadu, kdy je tady tma, není úplně snadné prodávat zmrzlinu. Přemýšlíme ale o tom, že se pokusíme vymyslet recepty, které vás přimějou dát si zmrzlinu i za chladného dne.“

Autor: Petr Pláteník

Další články