Pokud začnete o virtuální realitě uvažovat jako o byznysovém nástroji, nikoli jako o hračce, může vám to pomoci zefektivnit provoz, správně zaučit zaměstnance či vyniknout na vysoce konkurenčním trhu. Přinášíme čtyři rady, jak s virtuální realitou naložit.
K možnosti využití VR jako prostředku podnikání už se v minulosti vyjádřila snad všechna technologická i byznys média. Koneckonců jde o velmi probírané téma posledních let. V tomto článku ukážeme na příkladech, jak s touto technologií šikovně pracovat.
1. Marketing
Podle deníku The Guardian využívají například realitní kanceláře VR zážitky k prodeji nemovitostí skrze virtuální prohlídky. Nebo tato technologie pomáhá klientům stavebních firem představit si, jak bude byt vypadat po rekonstrukci či barák po přístavbě garáže. Dokonce i hotely se vezou na trendu 360stupňového VR videa, aby potenciálním hostům představily své portfolio, a to jako součást rezervačního procesu.
2. Nábor zaměstnanců
Webové stránky Recruiter.com (britský ekvivalent jobs.cz) informovaly, že podniky začínají zkoumat potenciál virtuální reality při zlepšování pohovorů na dálku s uchazeči o zaměstnání. Téma, které se stalo aktuálním hlavně v posledním roce. Při videokonferencích se účastníci často chovají nepřirozeně. To pohovory vedené ve virtuálním prostředí mohou mít příjemnější charakter a podpořit volně plynoucí konverzaci.
VR lze také využít ke kvalitnějšímu shromažďování údajů během přijímacího procesu tím, že uchazeči procházejí praktickými případovými studiemi a cvičeními.
3. Školení
Virtuální realita usnadňuje firmám detailnější školení týmů, zejména pokud jde o cvičení spojená s bezpečností práce. Noví zaměstnanci v průmyslovém odvětví si mohou před absolvováním reálného školení, při kterém přijdou do styku například s chemikáliemi, projít jeho virtuálním předstupněm.
Programy virtuální reality nabízí ale i školení zaměstnanců v široké škále obchodních dovedností. Například VirtualSpeech od společnosti Oculus umožňuje uživatelům školit se ve veřejném projevu v různých prostředích.
4. Spokojený zákazník
Podle časopisu Forbes budou podniky při prodejních aktivitách stále více spoléhat na virtuální realitu. Díky ní můžou zákazníci navštěvovat digitální showroomy, komunikovat s asistenty prodeje a virtuálně si vyzkoušet produkty či služby. Využití virtuální reality jako nástroje změní způsob vašeho podnikání a může vám v dnešní technologicky zaměřené době poskytnout zajímavou výhodu.
Zamyslete se nad svými možnostmi a investujte do inovací.