Pasivní příjem můžeme definovat jako pravidelný příjem z již dokončené práce nebo investic, který vydělává peníze bez dalšího úsilí nebo práce a u kterého není potřeba přítomnost jeho příjemce. Mezi nejčastější druhy pasivního příjmu patří například zisk z pronájmu budov, prostor a bytů, dividendy z dluhopisů, investičních fondů, tantiémy z duševního vlastnictví, zisk z poskytování licence nebo patentů a zisk z úroků.
Většina pasivních zdrojů příjmu bude podle zpravodajského webu time.com vyžadovat čas, energii a úsilí předem. Ale pokud to uděláte správně, dosáhnete bodu, kdy vaše pasivní příjmy budou přinášet finance samy od sebe, bez malého nebo žádného dodatečného úsilí z vaší strany.
Jaké typy pasívních příjmů jsou v letošním roce in?
Mnoho druhů pasivního příjmu lze získat online, takže pokud chcete mít příjem, který není závislý na lokalitě a vaší přítomnosti, stačí mít jen počítač, internetové připojení a začít! Přinášíme vám následujících 8 tipů na získání online pasivních příjmů.
- Dropshipping
- Blogování
- Digitální kurzy
- E-knihy
- Digitální stahování
- Affiliate marketing
- Investice do akcií
- Investice do nemovitostí
1.Dropshipping
Dropshipping je prakticky e-shop, který používáte ke splnění objednávky zákazníka, ale nezacházíte s nabízeným produktem přímo. Největší rozdíl mezi dropshippingem a standardním e-shopem je v tom, že prodejce (vlastník tohoto e-shopu) nemá zásoby ani vlastní inventář. Místo toho nakupuje zboží od velkoobchodníka nebo výrobce podle potřeb a objednávek zákazníků.
S modelem dropshippingu můžete začít jen s malou finanční částkou, protože produkty nemusíte nakupovat dopředu, ale až v momentě, kdy obdržíte objednávku. Abyste mohli začít, nemusíte ani vědět, jak programovat nebo vytvořit web. Pro úspěšné zahájení podnikání v dropshippingu můžete použít různé přednastavené platformy jako například Shopify, Bigcommerce nebo Wix.
2.Blogování
Blogy jsou dokonalým zdrojem pasivního příjmu pro spisovatele nebo různé nadšence. Blog (zkráceně „weblog“) je online deník nebo informační web zobrazující informace v opačném chronologickém pořadí, tj. že nejnovější příspěvky se zobrazují jako první. Je to platforma, ve které jejich autoři sdílejí své názory na různá témata.
Váš blog se stává pasivním příjmem prostřednictvím reklam, affiliate marketingu nebo prodeje digitálních produktů. Chcete-li získat pasivní příjem prostřednictvím reklam, je třeba se zaměřit na kvalitní optimalizaci pro vyhledávače (SEO), která přiláká na vaše webové stránky dostatečný počet návštěvníků. Jakmile váš blog trvale získá dostatečnou návštěvnost, mohou vás začít oslovovat různé firmy se snahou na vašem blogu umístit reklamu na své produkty nebo služby
Postup založení blogu:
- Vyberte si ideální místo pro svůj blog
- Vyberte platformu pro blogování (například WordPress)
- Vyberte název domény (například www.mujskvelyblog.cz)
- Získejte účet webhostingu (například forpsi.cz)
- Navrhněte svůj blog, napište obsah a propagujte jej prostřednictvím svých sociálních sítí
3.Digitální kurzy
Všichni máme odborné znalosti v něčem, za co je někdo ochoten zaplatit. Prostřednictvím digitálního kurzu můžete své dovednosti proměnit v zajímavý pasivní příjem. Možná už své odborné znalosti sdílíte a ani si to neuvědomujete. Například ve formě příspěvku na Facebooku, na kanálu YouTube nebo na svém blogu.
Místo toho, abyste všechny své znalosti dali zdarma, můžete je proměnit v pasivní příjem tím, že své nápady, dovednosti a znalosti dáte do digitálního kurzu. Navíc platformy jako je Teachable, Podia nebo Kajabi vám usnadní marketing a prodej vašeho digitálního kurzu.
4. E-knihy
Podobně jako v digitálním kurzu je psaní e-knihy další cestou k prodeji určité dovednosti nebo odborné znalosti. Hlavní rozdíl spočívá v odlišné podobě nabízených informací. E-kniha používá počítač, mobilní zařízení nebo čtečku elektronických knih (například Kindle) k prohlížení dlouhých textů v knižní podobě s textem, obrázky nebo obojím.
Pamatujte, že vaše cena bude určovat očekávání vašich zákazníků. Průměrná e-kniha může mít mezi 2 500 a 10 000 slovy, v závislosti na vaší specializaci. Svou elektronickou knihu můžete navrhnout a vytvořit například na portálech Canva, Beacon nebo dokonce v Microsoft Wordu.
5.Digitální stahování
Digitální stahování je nástroj, který vašim zákazníkům může pomoci rychle vyřešit jejich problémy. Místo vytváření úplné e-knihy si můžete vytvořit různé produkty ke stažení. Jedná se například o různé průvodce, tabulky nebo šablony pro sociální sítě. Je také dobré, když si předem provedete průzkum trhu, který vám ukáže, co vaši potenciální zákazníci hledají.
Začněte vyhledáním souvisejících klíčových slov na Googlu. Tím objevíte konkurenci a jejich nabídku, ze které pak můžete čerpat pro tvorbu své vlastní jedinečné nabídky. Pro tvorbu digitálního stahování je vhodná platforma Canva, zatímco platformy Etsy nebo SendOwl jsou skvělé pro jejich prodej.
6. Affiliate marketing
Affiliate marketing spočívá v tom, že spolupracujete s maloobchodníky na propagaci jejich produktů. Za každý prodej můžete získat provizi výměnou za propagaci vašich produktů nebo služeb. Jedná se o snadnou formu pasivního příjmu, protože jednoduše propagujete produkt někoho jiného a dostanete zaplaceno. Své přidružené odkazy můžete propagovat například na sociálních sítích, za pomoci e-mailového marketingu, kanálu YouTube, podcastu nebo blogu.
Klíčem k úspěchu je autenticita. V okamžiku, kdy totiž propagujete špatné produkty, může ve vás publikum ztratit důvěru. Vždy se tedy ujistěte, že propagujete pouze kvalitní produkty, které znáte a máte rádi. Nejznámější platforma affiliate marketingu je Amazon Associates & ShareASale. Ale existují samozřejmě další platformy, ze kterých si můžete vybrat.
7.Investice do akcií
Stát se investorem na akciovém trhu je pravděpodobně nejjednodušší způsob, jak získat pasivní příjem. Tento typ pasivního příjmu zahrnuje kapitálové zisky nebo dividendy.
Klíčem k výdělku pasivního příjmu prostřednictvím akciového trhu je použití strategie buy-and-hold. Tato strategie předpokládá, že obchodník nakupuje akcie a dlouhodobě je drží. Tedy nebere v úvahu krátkodobou změnu cen akcií a nepoužívá v malých časových intervalech technické indikátory.
8. Investice do nemovitostí
Investice do nemovitostí je nejnákladnější možností pasivního příjmu. Vyžaduje to značné počáteční investice, zejména pokud jste ve světě nemovitostí nováčkem. Než však skočíte do světa nemovitostí, je důležité si položit různé otázky, abyste se mohli rozhodnout, jakým investorem do nemovitostí se chcete stát.
V závislosti na vašich finančních cílech a množství energie, které chcete do tohoto investování vložit, máte na výběr z mnoha různých možností investic. Pasivní příjem z nemovitostí může být získán prostřednictvím krátkodobého pronájmu (systém Airbnb) nebo dlouhodobého, ve kterém jste pronajímatelem nemovitosti.
Zdanění pasivního příjmu
Stejně jako příjem ze zaměstnání nebo podnikání je i pasivní příjem třeba zdanit. Velikost daně bude záviset na několika faktorech, včetně typu zdroje pasivního příjmu. Příjmy z pronájmu nemovitostí jsou například zdaněny odlišně od příjmů z prodeje produktů nebo affiliate marketingu.
Autor: Miroslav Oupic