Ford potvrdil, že jeho laboratoř pro vývoj a výrobu bateriových článků bude umístěna na předměstí jihozápadně od Detroitu, konkrétně ve městě Romulus.
Ford Ion Park Battery Lab má být novým centrem velkoobjemových bateriových článků pro výrobu automobilů. Zaměří se zde na podporu dodávek, lepšího dosahu a nižších nákladů pro zákazníky.
Investice ve výši 100 milionů dolarů (2,15 miliardy korun) pomůže automobilce Ford vyvinout a vyrobit lithium-iontové a polovodičové bateriové články, které urychlí elektrifikaci. Laboratoř bude také základnou pro výzkum nových technologií a pokročilých výrobních technik. Společnost Ford uvádí, že otevření tohoto Labu jí umožní rychle škálovat průlomové návrhy bateriových článků a optimalizovat všechny aspekty hodnotového řetězce, od těžby až po recyklaci.
Ve Ford Ion Parku bude pracovat tým 200 inženýrů, výzkumných pracovníků, vedoucích nákupu a financí. Tento tým bude úzce spolupracovat s odborníky z Battery Benchmarking and Test Laboratory v Allen Parku, což je divize zákaznických služeb Fordu.
Michigan byla jasná volba
Tato nová studijní laboratoř, která se otevře příští rok v zrekonstruovaném prostoru o velikosti 2,5 hektaru, bude zahrnovat špičkové příslušenství pro návrh elektrod, článků a pro výrobní inženýrství a inovace. Díky nejmodernějším technologiím umožní zařízení používat nové výrobní techniky k výzkumu a rychlému škálování průlomových návrhů bateriových článků s novými materiály.
Původně měla být laboratoř umístěna v Allen Parku, ale lokalita byla nakonec změněna a instituce přesunuta do města Romulus. A to poté, co Michigan Strategic Fund přijal žádost společnosti Ford o převod stávající daňové pobídky Renaissance Zone. Podle časopisu Automotive News, s odkazem na vyjádření vedení města Detroit, zahrnuje tato daňová pobídka prominutí městských daní z příjmu a poplatků za veřejné služby, dále odpuštění většiny městských daní z majetku, státní daně z majetku a státní daně z příjmu.
Americká automobilka uvádí, že volba Michiganu byla logickým krokem, protože se Ford v roce 2010 zavázal, že z tohoto státu učiní centrum pro elektromobily. Svůj plně elektrický automobil řady F-150 Lightning smontuje v Rouge Electric Vehicle Centeru v Dearbornu, stejně jako bude montovat elektromotory a elektrické díly pro hybridní a plně elektrická vozidla ve své divizi Van Dyke Electric Powertrain Center.
Autor: Miroslav Oupic