Na internetu si může každý říkat, co chce, a mnoho lidí toho podle Facebooku zneužívá. Proto přidal do všech skupin na platformě umělou inteligenci, která má „udržovat pořádek“ – rozpoznává hádky a pomáhá správcům uklidnit vyostřené situace.
Facebook v minulém týdnu představil řadu nových softwarových nástrojů. Mají asistovat více než 70 milionům uživatelů, kteří spravují či moderují skupiny. Celkem se na této sociální sítí baví 2,85 miliardy uživatelů měsíčně, skupinových aktivit se účastní více než 1,8 miliardy z nich.
Podle zpravodajské relace CNN bude nový nástroj Facebooku rozhodovat, jestli jsou konverzace ve skupině nějakým způsobem negativně zabarvené. Pokud ano, tak upozorní moderátora či správce dané skupiny na konfliktní situaci.
Šikovný nástroj, nebo cenzura?
Sociální sítě jako Facebook a Twitter se již léta stále více a více spoléhají na umělou inteligenci. Ta spravuje většinu toho, co vidíte online, od nástrojů automatického odstraňování nenávistných projevů až po upřednostňování kontentu. AI však není úplně dokonalá. Řadu věcí může přehlédnout, zejména pokud jde o porozumění jemnosti a kontextu v online konverzacích.
Mluvčí společnosti Facebook upřesnil, že AI bude ve svém rozhodovacím procesu, jestli upozornění pošle, či ne, zvažovat hned několik faktorů – včetně doby odpovědi na komentář či celkového objemu komentářů k příspěvku. Uvedl také, že někteří správci již mají nastavena upozornění na klíčová slova, která pomůžou predikovat vyhrocenou situaci.
V momentě, kdy správce obdrží upozornění na konflikt, může podniknout preventivní kroky. Podle Facebooku to umožní zpomalení konverzací – pravděpodobně v naději na uklidnění uživatelů. Mezi tyto kroky by mohlo patřit dočasné omezení frekvence, v jaké někteří členové skupiny budou moci odpovídat. Případně se sníží „strop“ komentářů jednotlivých uživatelů pod konkrétním příspěvkem.