Nuro je první společností v Kalifornii, jejíž autonomní automobily budou využívány k dovážce až domů. Firma obdržela na začátku loňského roku povolení testovat roboty v dopravním provozu. Aktuální úprava pak umožní komerční využití.
Podle vyjádření ředitele právního oddělení společnosti Nuro plánují „oznámit první nasazení v Kalifornii spolu s partnerem projektu“. Kdo bude tímto partnerem, se zatím neví, ale je téměř jisté, že se bude jednat o doručovací službu, která může využívat autonomní vozidla Prius, vyráběné Nurem. Firma výhledově plánuje zavést vlastní autonomní roboty R2.
Povolení vydané kalifornským DMV (instituce vyřizující veškerá jízdní povolení, od řidičských průkazů až po speciální požadavky) umožňuje podle webu The Verge společnosti provozovat doručovací služby v částech okresů Santa Clara a San Mateo. To znamená, že většina z oblasti Silicon Valley a jejích technologických pracovníků bude spadat do působnosti vozidel Nura.
Další omezení
Přesto ale je nutné počítat s určitými omezeními. Vozidla budou povolena pouze na povrchových komunikacích, při rychlostním limitu jízdy 35 mil za hodinu (56 km/h) – s tím, že roboty mají povolenu rychlost pouze 25 mil/h (40 km/h). Nečekejte tedy, že uvidíte šmouhu na dálnici za řítícím se autonomním Priusem, který chce zásilku dodat co nejrychleji. Vozidla mohou také jezdit pouze za „příznivého počasí“.
Kdo s projektem přišel
Společnost Nuro byla založena dvěma bývalými inženýry Googlu a velkou ironií je, že kromě společnosti Waymo, provozované Googlem, získala jako jediná kalifornské povolení, které jí umožňovalo testovat auta bez řidiče.