Společnost Pirelli instalovala ve svém výzkumném a vývojovém oddělení nový vysokorychlostní testovací stroj. Ten umožní testování pneumatik pro závodní i elektrické hyperautomobily při ještě vyšších rychlostech než dosud.
S příchodem silničních hyperaut, která jsou díky větší sofistikovanosti nejnovějších elektrických pohonných jednotek stále rychlejší, se vysoké rychlosti staly klíčovým faktorem pro vývoj různých typů pneumatik. Nejen těch, které se používají speciálně pro motoristický sport, ale také těch, které jsou určeny na silnici.
„Nový vysokorychlostní testovací stroj 500 km/h se připojuje ke dvěma dalším strojům, které již v sídle společnosti Pirelli v Miláně Bicocca jsou, a které dosahují rychlosti 370 a 450 km/h. Zatímco tyto dva stávající stroje se běžně používají k testování pneumatik pro silniční vozy, nový stroj s rychlostí 500 km/h je určen především pro ty závodní,“ vysvětluje Zdenek Vacl, marketingový ředitel Pirelli Česká republika a Slovensko.
Pneumatiky Pirelli se přizpůsobují náročným tratím, jako je třeba Nürburgring
Jelikož je Pirelli dodavatelem pneumatik pro více než 350 motoristických závodů, bylo nutné zavést do testování stroje, které jsou schopné dosáhnout ještě extrémnějších limitů. A to zejména pro ty produkty, které se používají ve skutečně náročných podmínkách, vedle závodů jsou to také pokusy o stanovení rekordní rychlosti u silničních vozů.
V těchto prostředích jsou požadavky na bezpečnost ještě přísnější a je třeba je zaručit prostřednictvím na míru šitých testovacích procesů. Vysokorychlostní zkušební stroj je také schopen zvládnout extrémně vysoké vstupy točivého momentu a zrychlení, jaké se vyskytují například u hyperautomobilů jedoucích po okruhu.
Funkce vysokorychlostního zkušebního stroje byly navrženy tak, aby vyhodnocovaly chování pneumatik při vysoké rychlosti a zaručovaly jejich spolehlivost při další fázi venkovního testování. Proto je možné testovat pneumatiky tak, jako by byly vystaveny podmínkám jízdy po rovinkách a v zatáčkách Autodromu v Monze nebo Nürburgringu Nordschleife.
„Díky tomu, že jde o simulaci, jsou však podmínky kladené strojem ještě o něco náročnější. To vše s cílem zajistit spolehlivost pneumatiky v širokém rozsahu podmínek použití s dostatečnou bezpečnostní rezervou,“ dodává Zdenek Vacl z Pirelli.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.