Nadále si podmaňují Asii. Platforma Meiro získala v pre-series A strategickou investici 3 miliony dolarů (přes 68 milionů korun) a chystá expanzi ve světě bez cookies.
CDP (customer data platform) platforma Meiro po pěti letech organického růstu získává první investici. Využita bude pro rychlejší škálování byznysu, posílení týmu a další rozvoj. Strategické partnerství je pro společnost katalyzátorem urychlení expanze.
Třemi miliony amerických dolarů v pre-series A firmu podpořil singapursko-americký fond Wavemaker a také skupina andělských investorů Angel Central se sídlem v Singapuru, kde je doma taktéž Meiro. Rozhodnutí přijmout externí kapitál vychází zejména ze situace na trhu, kdy se datové platformy stávají populárnější a cookies třetích stran jsou na odchodu (například ta, která se používají v prohlížečích společnosti Google).
Díky tomu získává společnost silnější pozici na trhu a česká stopa v jihovýchodní Asii nabírá na rozměrech. Meiro je navíc i bez externích financí zdravým byznysem a generuje zisk, který dlouhodobě do růstu reinvestuje.
„Jsme nadšení, že po letech budování ziskové společnosti máme v regionu jihovýchodní Asie důvěru – nejen u našich klientů, kteří za používáním naší platformy vidí reálný přínos, ale také u jednoho z nejrespektovanějších regionálních investičních fondů Wavemaker a skupiny Angel Central. Vždy jsme sice byli soběstační, nicméně tato investice nám pomůže rozvoj našich aktivit výrazně urychlit a posílit přítomnost na mezinárodním trhu, kde někteří z konkurentů v současnosti spíše oslabují a šetří,“ komentuje Jana Marlé-Žižková, CEO platformy Meiro.
„Přesnost, škálovatelnost a rychlost Meira jsou pro firmy spravující rozsáhlé datové sady a vyžadující rychlé úpravy marketingových strategií zásadní. Jsme nadšení, že s nimi můžeme spolupracovat ve chvíli, kdy vstupují do nové kapitoly a rozšiřují se na další trhy v jihovýchodní Asii, Evropě a také na Blízkém východě. Kromě toho jsme ohromeni tím, jak se společnost dokázala bootstrappingem dostat k získání smluv s předními globálními podniky jako BCA, Chemist Warehouse, Société Générale, Dr Max Group a DER Touristik, a to navzdory silné konkurenci lépe financovaných soupeřů,“ uvádí Paul Santos, řídicí partner ve společnosti Wavemaker Partners.
Investice podpoří zdravý růst
Meiro už od roku 2018 umožňuje firmám po celém světě dokonale pochopit zákaznické preference – snižuje tak množství špatně zacílených marketingových kampaní a maximalizuje jejich přínos pro firmu i zákazníka.
V základu stojí kombinace zavedených technologií jako CRM (customer relationship management), tedy transakční data zákazníků, s daty o chování na webech, v aplikacích a dalších tzv. touchpointech. Díky tomu dokáže Meiro poskytnout celistvý obraz o zákazníkovi a vytvořit jeho digitální identitu. Zjednodušeně si to lze představit, že platforma je chytrou kombinací CRM a Google Analytics.
Aktuální investice poslouží jako palivo pro realizaci dlouhodobé strategie. Meiro ovšem nespoléhá pouze na objem financí, ale také na svůj osvědčený a zdravý byznys model a schopnost soběstačného růstu. V plánu je rozšířit tým ze současných 50 až na 70 členů. Zásadním cílem je také zdvojnásobit tržby, celková inovace platformy a podpora expanze na nový trh.
„Oblíbenost našeho produktu a stabilní výsledky firmy hovoří jasně – jsme zdravý a validovaný byznys připravený na růst. S přijetím této konkrétní investice máme nyní k dispozici dostatek prostředků, které efektivně využijeme k dalšímu posílení obchodního modelu a nových úspěchů. Momentálně pracujeme na rozšiřování nabídky komunikačních kanálů, po integraci e-mailu přidáme také verzi pro WhatsApp, a zároveň implementujeme generativní AI přímo do produktu. Navíc chceme na trh brzy uvést zcela nový produkt. Kromě toho se intenzivně chystáme na dobytí Blízkého východu, kde vidíme obrovský potenciál. Již na konci loňského roku jsme zde uzavřeli první partnerství s klienty,“ říká Pavel Bulowski, CPO a spoluzakladatel Meira.
Rozhodnutí a načasování investice je důsledkem řady faktorů. Meiro sleduje vývoj na trhu s CDP a vnímá, že dozrává. Zároveň zaznamenává posun v oblasti využívání dat. V blízké budoucnosti tak dle zakladatelů společnosti bude důležitější soustředit se na jednotlivce nikoli jako na další e-mail v seznamu, ale jako na zákazníka s konkrétními potřebami a návyky, který ví, co hledá.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.