Volkswagen Group chce zvýšit svou konkurenceschopnost a ziskovost tím, že její stěžejní hráči budou sdílet více dílů a výrobních továren. Při odlišení značek bude skupina VW klást větší důraz na individuální design jednotlivých automobilek. Modely spadající pod koncern by zato měly být cenově dostupnější, informoval server Automotive News Europe.
Volkswagen Group se dlouho snažila soustředit na jedinečnost výbavy ve své rozsáhlé nabídce. Dobrým příkladem je luxusní SUV VW Touareg, který měl se Škodou Fabií společnou asi jen skupinu, pod kterou oba spadaly. Časy se ale mění a na trhu se objevují hráči, kvůli kterým je potřeba strategii změnit.
„VW Group musí být konkurenceschopnější, pokud chce se postavit soupeřům sahajícím od Tesly po Stellantis,“ vysvětluje Thomas Schäfer, nový ředitel automobilky Volkswagen. A dodává: „V minulosti jsme ztráceli příliš mnoho času tím, že jsme se nadmíru soustředili na jednotlivé značky. Konkurence je však vně, ne uvnitř firmy.“
Změny by měly zvýšit účinnost až o 20 procent
Zmiňované značky tvoří skoro 80 procent globálních dodávek koncernu Volkswagen, což z nich podle Schäfera dělá „jádro společnosti“. Změnami, které jsou v plánu, tak skupina usiluje o zvýšení účinnosti až o 20 procent. „Sdílení továren a zlepšení spolupráce při vývoji a výrobě nám pomohou dosáhnout našich cílů,“ řekl Schäfer.
Na čistě „kosmetické“ složce aut se však změny příliš nepodepíšou. „Aby VW Group odlišila své jmenovce značek Škoda, Seat a Volkswagen, bude nadále klást důraz na individuální design modelů spadajících pod jednotlivé automobilky,“ komentuje ředitel Volkswagenu.
Největší růstový potenciál skupiny je však jinde
Kromě toho, že se VW chystá do své nabídky přidat další crossovery a SUV modely, je v plánu i nová řada elektromobilů značky VW s označením Trinity. V nové továrně na elektromobily za 2 miliardy eur (téměř 50 miliard korun) se tak vozy začnou vyrábět již příštím rokem a první vůz Trinity by měl z výrobní linky sjet už v roce 2026.
Autor: Lenka Hrušková