Realitní makléři v USA čím dál častěji využívají umělou inteligenci k vytváření lákavých nabídek pro potenciální zákazníky. Informuje o tom web CNN.
Tony Angelos z Chicaga se netají tím, že s programem ChatGPT začal pracovat v podstatě ihned poté, co jej společnost OpenAI v listopadu 2022 zpřístupnila na webu. „Naprosto mění pravidla hry,“ prohlašuje Angelos. Pro většinu realitních makléřů je „marketing a vyhledávání zájemců hlavní náplní práce. A s ChatGPT přichází nákladově efektivní způsob, jak si ji notně zjednodušit“.
Program s umělou inteligencí používá pravidelně především k vymýšlení scénářů pro videa na sociálních sítích a popisů nabídek. Práci, která mu dříve zabrala třeba i 20 minut, ChatGPT zvládá za pět sekund. „V žádném případě to není dokonalé. Ale je to úžasný výchozí bod,“ prohlašuje Angelos.
Internetový nástroj je zatím zdarma, ze strany společnosti OpenAI ale v lednu zaznělo, že „začínají přemýšlet o tom, jak ChatGPT zpeněžit“. Chtějí tímto způsobem „pokračovat v dalším zlepšování poskytované služby“. Podle vyjádření několika oslovených realitních makléřů pro deník U.S. TODAY by se jim zpoplatněný nástroj umělé inteligence i tak vyplatil.
David Conroy, ředitel pro nové technologie v Národní asociaci realitních kanceláří (NAR), ovšem varuje, že obsah generovaný umělou inteligencí musí být důkladně kontrolován licencovanými odborníky. Etický kodex NARu totiž zakazuje přehánění nebo zkreslování relevantních faktů.
„Může docházet k situacím, kdy by popisy nabídek vytvořené pomocí AI mohly neúmyslně obsahovat nepravdivé skutečnosti, nebo dokonce by porušovaly zákony o spravedlivém bydlení,“ tvrdí Conroy. „Je důležité si uvědomit, že realitní makléři musí svým klientům prezentovat nabídky poctivě a pravdivě.“
Ačkoli u této technologie pozorujeme v tomto oboru rostoucí trend zájmu, její využití mezi realitními kancelářemi je podle Conroye zatím omezené.
Autor: Petr Pláteník