Společnost Hyzon Motors na sebe přitáhla značnou pozornost, když oznámila svůj záměr postavit 1 000 autobusů s palivovými články. Tento krok by mohl odstartovat revoluci v odvětví americké hromadné dopravy. Společnost má ambice vyrábět i vodíkové těžké tahače a pickupy.
Začátkem roku 2020 newyorská společnost uvedla, že znovuotevře bývalý závod General Motors v Rochesteru na výrobu autobusů i nákladních automobilů. Zpočátku se zaměří na výrobu autobusů s palivovými články a těžká nákladní vozidela, uvedl Hyzon, přičemž první kamiony budou dodány do konce tohoto roku.
V roce 2021 chce podle serveru h2-international.com společnost rozšířit své produktové portfolio o dodávkové vozy a malé autobusy, které přepraví až 15 cestujících. Model s pohonem všech kol 4WD by mohl následovat v letech 2022 nebo 2023. Mezi další plány patří výroba běžného čtyřmístného osobáku. Každé z těchto vozidel bude mít dojezd přibližně 600 kilometrů.
Společnost uvedla, že již přijímá předobjednávky na první produkty se slevou 10 000 eur (přes 2,6 milionů korun), ačkoli zapomněla zmínit, kolik budou vozidla stát. Pouze poznamenala, že nabídne leasingy all-inclusive, a očekává, že během prvních tří let po uvedení na trh dodá 2 000 jednotek, jejichž cílem bude masový trh nákladních vozidel s palivovými články do roku 2025.
Hyzon v Evropě
V červenci se objevila zpráva, že Hyzon založí svoji evropskou kancelář v nizozemském městě Groningen, kde založila dceřinou společnost Hyzon Motors Europe ve spolupráci s Holthausen Clean Technology. Dceřinná společnost převede těžká nákladní vozidla využívající fosilní paliva na pohon s palivovými články.
Společnost Holthausen Clean Technology již před dvěma lety získala značný ohlas při vývoji vodíkových technologií, když změnila Teslu na FCEV a přejmenovala ji na H2esla. Vedené Maxem Holthausenem se vozidlo později zúčastnilo Hydrogen Rallye f-cell v září 2019. Hyzon od té doby investoval do nizozemského průkopníka palivových článků.