Bývalý slavný anglický fotbalista uzavřel před fotbalovým Eurem lukrativní smlouvu s čínským technologickým gigantem AliExpress, online maloobchodní platformy vlastněné čínským technologickým gigantem Alibaba. Informuje o tom web BBC.
Oznámení přichází nedlouhou před úvodním výkopem fotbalového Eura, které se letos koná v Německu. Čínská společnost nespecifikovala, kolik Davidu Beckhamovi bude za jeho služby vyplácet.
V březnu se AliExpress dohodl na exkluzivním partnerství s řídicím orgánem evropského fotbalu UEFA. V rámci této dohody bude fotbalová superstar, která v současnosti působí jako podnikatel, tváří propagační akce čínské firmy s názvem Score More, probíhající v průběhu zápasů.
„AliExpress pomáhá fanouškům dostat se ještě blíže k letošnímu letnímu Euro 2024 tím, že jim nabízí skvělé ceny při sledování dění na hřišti,“ prohlásil David Beckham. AliExpress se tímto zařadil k dalším významným čínským firmám, které sponzorují Euro, jako je výrobce elektromobilů BYD nebo elektronický gigant Vivo.
David Beckham je spojován s řadou značek a významných sportovních událostí vlastně hned od momentu, co před více než deseti lety pověsil kopačky na hřebík. Podle Sunday Times Rich List vlastní Beckham a jeho manželka Victoria, bývalá Spice Girl a módní návrhářka, dohromady majetek ve výši 455 milionů liber (přes 13 miliard korun).
Po olympijských a paralympijských hrách v Paříži bude fotbalový turnaj největší sportovní událostí roku. Na Euro, které se bude konat od 14. června do 14. července v deseti městech včetně Mnichova a Hamburku, bylo k fanouškům dispozici celkem 2,7 milionu vstupenek.
Podle UEFA mělo Euro 2020 celkovou celosvětovou sledovanost přímých televizních přenosů 5,2 miliardy diváků. Finále, které právě Beckhamova Anglie prohrála na penalty, sledovalo 328 milionů lidí.
Autor: Petr Pláteník