V první části jsme uvedli pět chyb, které udělali úspěšní vůdci na začátku své kariéry. V druhém dílu představujeme další čtyři omyly, kterých se členové bostonského podnikatelského klubu Young Entrepreneur Council (Rada mladých podnikatelů) v začátcích své šéfovské kariéry dopustili.
Nesprávné sledování pokroku svého týmu
Největším problémem Johna Turnera ze společnosti SeedProd LLC jako nového šéfa bylo, že jen těžko sledoval pokrok svého týmu. Bohužel teprve později se John zjistil, že implementace týdenních schůzek, během kterých projdou týmové cíle, by tento problém drasticky snížila. Nyní má John k dispozici klíčový indikátor výkonu, který používá ke sledování projektů a konkrétních čísel u úkolů přiřazených každému zaměstnanci. Kdyby se mohl vrátit, zavedl by tento systém hned a uchránil by se tak před spoustou problémů, nevolností a dalšími psychosomatickými zdravotními problémy.
Nedostatečné prověření přijímaného pracovníka
Když před mnoha lety marketér Joey Bertschler nabíral nového pracovníka, rozhodoval se jen na základě několika e-mailů a zpráv, aniž by s lidmi podávajícími reference mluvil osobně. Joey uchazečům dával různé zkušební úkoly a testy související s prací, které ukazovaly všechny uchazeče jako skvělé kandidáty. Ale bohužel přehlédl lidský faktor. Ukázalo se totiž, že byl přijat toxický člověk, který stáhl celý Joeyův tým dolů, i když měl jako jednotlivec nadprůměrný výkon. Dnes by Joey zajistil, aby se při náboru nových zaměstnanců přihlíželo hlavně k jejich vlivu na celý tým, nikoliv jen na znalosti, zkušenosti a výkon.
Udržování zaměstnanců, kteří nemají vztah k firemní kultuře
Hlavní chybou je podle Syeda Balkhiho ze společnosti WPBeginner udržování zaměstnance ve firmě, ke které nemá patřičný vztah a jde proti celofiremní kultuře. Mnoho lídrů to dělá, protože otázka začlenění nového pracovníka vypadá jako malicherná. Pokud si uděláte čas a ujistíte se, že zaměstnanec sdílí stejné nebo podobné hodnoty jako celá firma, může to do budoucna ušetřit zdroje. A hlavně to zajistí, že bude správná osoba na správném místě. Když celá firma sdílí stejné hodnoty, je v ní soudržnost, skvělá morálka a šťastnější pracovní prostředí.
Hledání rady od každého
Stephanie Wells ze společnosti Formidable Forms jako nová šéfová udělala tu chybu, že žádala o radu a pomoc každého ve firmě. Přicházející protichůdné odpovědi ji tehdy dosti zmátly. Mnozí rádcové totiž nebyli sami byznysmeni a nevěděli moc věcí o podnikání. Přesto se jich Stephanie ptala na další a další otázky a teprve po delší době se dotazovat přestala. Bohužel až s odstupem času si uvědomila, že rady od lidí bez zkušeností ji nedostanou tam, kam potřebuje. Kdyby nyní mohla Stephanie vrátit čas, určitě by vyhledávala podnikatelské rady od těch osob, které mají s podnikáním vlastní zkušenosti.
Autor: Miroslav Oupic