Český startup DX Heroes pomáhá s integrací BankID. Služba milionům Čechů zjednodušuje přístup k digitální identitě.
Jedním z významných projektů českého startupu byla spolupráce se společností Bankovní identita, která se zabývá digitalizací identity občanů České republiky a umožňuje využít platformu BankID pro přístup do autorizované online komunikace s firmami a soukromými subjekty. DX Heroes se v tomto případě postarali o komplexní testování softwaru a podporu integrace mezi digitální identitou a bankami.
„Internetové bankovnictví v dnešní době využívá víceméně každý. Plošná digitalizace a využití dat pro ještě pohodlnější komunikaci s úřady a firmami je něco, co v Česku oproti západnímu trhu zaostává, a Bankovní identita se snaží tuto situaci napravit. Jsme zase o něco blíže elektronické interakci mezi uživateli a firmami,“ říká Prokop Simek, CEO společnosti DX Heroes.
V rámci spolupráce s BankID řešil tým DX Heroes především kvalitu integrace mezi bankami a platformou, kontrolu bezpečnosti datových toků a ověření správné implementace mezi bankami a BankID. Důležitým aspektem byla také podpora jednotlivých bank během celého procesu integrace a rychlé řešení všech problémů, ať už vznikly hned na začátku, během nasazení nebo kdykoli mezi tím.
“Během dvouleté spolupráce s BankID se nám podařilo zjednodušit proces integrace a testů. Vytvořili jsme testovací checklisty a vylepšili open-source testovací aplikaci, aby se vše dalo rychle testovat a vyzkoušet si napojení na různé banky. Dále jsme navrhli zlepšení dokumentace, aby byla přehlednější a lépe strukturovaná. Výsledek byl takový, že provedení iterace testování mezi BankID a celou jednou bankou a ověření funkčnosti nám ve finále zabralo pouhých 10 minut – ihned jsme věděli, zda je vše v pořádku, nebo zjistili chyby a reportovali je zpět do banky. Za celou dobu spolupráce se bez potíží připojily k BankID hned čtyři banky,” popisuje Simek.
Až 6 milionů uživatelů by se mohlo připojovat přes BankID
Bankovní identita také využila zkušeností týmu DX Heroes v souvislosti s identifikací chyb z řady reportovacích nástrojů. Zároveň se týdně konaly synchronizační schůzky, kde všechny zúčastněné strany řešily kromě aktuálního stavu také potenciální slabá místa či překážky v integraci. Kromě nástrojů používaných k vyhledávání chyb se realizovaly také end-to-end testy se zkušebními scénáři integrace BankID. Spolupráce zahrnovala rozšíření seznamů testů a kontrolu jejich úspěšné realizace všemi stranami, které se integrovaly s BankID.
„Během prvního roku se na platformu BankID přidalo přes 700 tisíc uživatelů s potenciálem růstu až na 6 milionů. Stále více služeb se přesouvá do digitální sféry a BankID využívá pro přihlášení do různorodých platforem 70 až 90 % uživatelů. V rámci spolupráce jsme celý proces integrace a testů zjednodušili a postarali se o její hladký průběh mezi bankami a platformou BankID,“ dodává Josef Zeman, analytik DX Heroes.
„Koordinace integračních testů a odstraňování chyb je vždy obtížná, my jsme to navíc museli zvládnout s šesti různými týmy spolupracujících bank najednou. Díky lidem z DX Heroes se nám podařilo vyřešit všechny problémy s integrací v různých systémech zúčastněných bank. Zvláště oceňuji schopnost domluvit se na optimálním řešení napříč různými týmy a dovést vše do zdárného konce,“ uzavírá Petra Brýdlová, projektová manažerka společnosti Bankovní identita.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.