Portál HotCars přináší přehled klasických vozů, jejichž cena v příštích letech drasticky vzroste. Pokud chcete investovat do aut se zajímavým výnosem, pak je tento přehled právě pro vás. Nyní přinášíme první část.
Klasická auta byla vždy mezi automobilovými nadšenci oblíbená z historických důvodů i kvůli jejich sběratelské přitažlivosti, kterou je třeba obnovit nebo zachovat. Automobilové společnosti za ta léta postavily skvělá auta, která dokázala odolat zkoušce časem. Některá z nich postupem času získávají ohromnou hodnotu, zatímco jiná jsou zcela zapomenuta.
Při koupi jakého klasického vozu bude jeho cena v budoucnu růst nebo naopak klesat? Tato základní investiční otázka, tedy spíše odpověď na ni, pomáhá kupujícím a sběratelům určit, zda se do auta vyplatí investovat, či nikoli. Naštěstí pro nadšence provádějí pojišťovny důkladné průzkumy s cílem předpovědět budoucí hodnotu vozidla pro ocenění pojištění. Tato data jsou zásadní pro kupující považující klasická auta za investici, která stojí za to. Zde je seznam klasických a moderních automobilů, do kterých se v letošním roce vyplatí investovat.
9. Aston Martin DB7
Na základě přerušeného projektu Jaguar F Type uvedl Aston Martin na trh model Grand Tourer DB7 jako nový DB4, aby přilákal více zájemců. Model DB7, dostupný buď jako dvoudveřový kabriolet, nebo jako kupé, byl dosud nejvyšší vyráběný model Aston Martin.
S přeplňovaným řadovým šestiválcem AJ6 o objemu 3,2 litru generuje tento Aston Martin výkon 335 koní při 5500 ot./min a dosahuje nejvyššího točivého momentu 489 NM při 3000 ot./min. Typ DB7 se má vzpamatovat z nedávného finančního propadu, zvláště když za pár dní bude mít premiéru nejnovější film Jamese Bonda.
8. Land Rover Discovery Series 1
Model Discovery Series I je jedinečný pro kopírování drahého, luxusnějšího modelu Range Rover s využitím stejného podvozku, systému pohonu všech kol a odvozené karoserie. Land Rover navrhl tento model jako každodenní rodinný vůz s plnými terénními schopnostmi. Řada I je k dispozici ve třídveřových a pětidveřových variantách, vybavených pěti sedadly a dvoudílným sedadlem.
Tento model se může pochlubit nádherným čalouněním, dvojitými odnímatelnými panely střešního okna, větracími otvory na palubní desce, klimatizací, topením, držadly spolujezdce a dálkovými ovladači rádia. Jeho cena za poslední měsíce stoupala, což z něj činí dobrou investici pro letošní rok.
7. Mini Cooper
Automobilka British Motor Corporation postavila Mini Cooper jako malé ekonomické auto s revolučním designem. Díky prostorově úspornému pohonu předních kol a příčnému uspořádání motoru je Mini oblíbeným modelem, který umožňuje využít 80 procent půdorysu pro cestující a zavazadla. Model 1971 je jedinečný svými navíjecími okny, topným systémem, odpruženími gumovými kužely a většími dveřmi se skrytými závěsy.
Po oznámení šéfa společnosti, že se bude vyrábět nová generace menšího vozu, mohou tyto vintage modely přitahovat značnou část zájemců. Blíží se totiž 60. výročí uvedení Mini na trh, a proto mnoho pojišťoven věří, že jeho hodnota poroste navzdory cenové stagnaci mezi lety 2019 a 2020.
6. Toyota MR2 Mk3
U modelu MR2 Mk3 se Toyota rozhodla vrátit k základnímu lehkému vzorci předchozího modelu MK 1. Tento model byl v USA uveden na trh jako MR2 Spyder. MR2 se může pochlubit celohliníkovým 1,8litrovým 16ventilovým motorem DOHC VVTi s normálním sáním a výkonem 140 koní a špičkovým točivým momentem 172 NM.
Přestože byl MR2 kritizován kvůli nedostatku zavazadlového prostoru, je to lákavý model s vynikající ovladatelností, krásnou estetikou sportovních vozů a standardy spolehlivosti současného japonského modelu. Navzdory svým kvalitám zůstává tato Toyota ve stínu trhu s klasickými automobily. Z tohoto důvodu je MR2 výjimečně podhodnocený, což z něj činí dobrou investiční příležitost.
5. Ferrari 328
Model 328, považovaný za jeden z nejfunkčnějších a nejspolehlivějších modelů Ferrari, se může pochlubit 90stupňovým příčně uprostřed uloženým konvenčně nasávaným motorem V8 Dino. Údržba je také snadná, protože motor je lehce přístupný, aniž byste jej museli spouštět z vozidla.
Vůz je osazen vylepšeným odpružením, konvexními koly a revolučním protiblokovacím systémem, který je vybaven ventilovanými kotoučovými brzdami. Je považován za jeden z posledních analogových modelů Ferrari. I když jeho prodeje mezi lety 2016 a 2019 značně poklesly, pojišťovny spekulují, že touha získat tento model brzy poroste a jeho hodnota se následně během několika let zvýší.
Autor: Miroslav Oupic