V minulém díle jsme vám představili prvních 5 klasických vozů, u kterých portál HotCars předpovídá v příštích letech drastický růst cen. Nyní přinášíme druhou část, věnovanou těm nejvýnosnějším vozům.
4. Jaguar Mark II
Model Mark II, který byl postaven v letech 1959 až 1967, zapouzdřuje britskou eleganci svým známým tvarem Jaguar D nad zadními dveřmi. Tento ikonický model se pyšní nádhernou maskou chladiče, zvětšenými bočními okny, topným systémem, širokým čelním sklem a velkými přemístěnými koncovými a mlhovými světlomety a byl k dispozici ve třech variantách motoru.
Pokročilé řadové šestiválce 2,4, 3,4 a 3,8 litru Jaguar XK6 jsou spárovány s převodovkou s rychloběhem a volitelným automatem. Tohoto modelu, který se proslavil jako vůz mnoha britských gangsterů, bylo zatím vyrobeno 83 976 kusů. Jeho ceny však v posledních letech zůstaly stabilní, dokud jeho hodnota v roce 2020 nevyletěla raketově o více než čtvrtinu. Tento nárůst dělá z tohoto vozu žhavou investici i pro letošní rok.
3. Ferrari Testarossa
Model Testarossa se středním motorem, postavený jako nástupce Ferrari Berlinetta Boxer, je jedním z nejvíce sériově vyráběných modelů Ferrari. S více než 10 000 vyrobenými kusy, včetně revidovaných variací, postavilo Ferrari tento model, aby vyřešilo problémy těch předchozích. Testarossa je dostatečně velká na to, aby zvětšila prostor nad hlavou, úložný prostor a zabránila zvyšování tepla v kabině.
Testarossa se může pochlubit 180stupňovým atmosférickým podélně uloženým motorem DOHC flat-12 Ferrari DOHC, který generuje 385 koní při 6300 otáčkách a dosahuje točivého momentu 489 NM při 4500 ot./min. Vůz, který byl považován za jedno z nejpamátnějších vozidel osmdesátých let, se během pěti let objevil na obálce časopisu Road & Track devětkrát. Navzdory cyklickému oceňování je tento model stále dobrou investicí.
2. Porsche 944 Series 2
Porsche postavilo svůj model 944 na základě platformy 924 GTP se stejnou technologií, jakou má závodní model. Řada 2, představená v roce 1989, se může pochlubit atmosférickým plněním 3,0 litru 16 ventilového motoru DOHC V8. Tento motor byl ve své době největším sériovým čtyřválcem a měl působivý výkon 208 koní.
Vůz je vybaven volitelným cestovním paketem Club Sport, ABS, duálními airbagy a diferenciálem s omezeným prokluzem. Verze Cabriolet debutovala později v roce 1989, což z ní dělá první Porsche 944 s karosářským kabrioletem. Po vzestupu počáteční ceny v roce 2016 u řady 2 ale i tak neustále roste. Vzhledem k tomu, že mnoho lidí má o tento vůz stále zájem, hodnota tohoto modelu a poptávka po něm se v průběhu letošního i následujícího roku určitě zvýší.
1. Renault 5 GT Turbo
Renault představil v roce 1985 verzi GT Turbo hot hatch s upraveným 1,4litrovým osmiventilovým čtyřválcovým motorem Cleon. Motor je vybaven vzduchem chlazeným turbodmychadlem Garrett T2, které mu umožňuje generovat maximum 113 koní. GT Turbo s hmotností 850 kg zrychlí z 0 na 60 km/hod. za 7,5 sekundy.
Ve srovnání se standardním Renaultem 5 má verze Turbo blokové plastové prahy, snížené odpružení, chladič oleje a rychlejší řízení. Za poslední rok se cena GT Turbo zvýšila v průměru o 39 procent a pojišťovny předpokládají pokračující růst hodnoty pro letošní i příští rok.
Autor: Miroslav Oupic