Prázdniny jsou v plném proudu a čeští turisté hledají atraktivní destinace pro svou dovolenou. O aktuálních trendech a nabídkách jsme hovořili s Pavlou Denkovou ze Slevomatu, která nám poskytla zajímavý pohled na měnící se preference českých dovolenkářů.
Čeští turisté si oblíbili Polsko nejen díky levným nákupům, momentálně je země na prvních příčkách v oblibě u turistů. „U nás je populární Polsko a lidé jezdí k Baltu teď velice rádi, je to o 20 % více Čechů než loni,“ uvádí Denková. Důvodem jsou kvalitní a moderní hotely za příznivé ceny, výborné jídlo a krásné, nepřeplněné pláže. „Celá destinace je výrazně levnější než tradiční dovolenkové lokality v Chorvatsku,“ vysvětluje výhody země.
Další oblíbenou destinací Čechů je Rakousko, kam každoročně vyráží mnoho aktivních turistů. Tento trend lze částečně připsat i změnám klimatu, kdy i v severnějších oblastech Evropy panují v létě vysoké teploty.
Itálie pociťuje přívaly turistů, chtějí víno a pizzu
Podle Denkové i Itálie zažívá letos výrazný nárůst zájmu. „Máme tam okolo sto nabídek. Za první půl rok tohoto roku už se prodalo o 30 % více pobytů než loni,“ říká Denková. Tento trend může souviset s rostoucími cenami v Chorvatsku, tradičně nejpopulárnější destinaci Čechů. „Češi se rozhodli objevovat i kouzla té druhé strany Jadranu,“ vysvětluje.
Kromě cenové politiky hraje roli i rozmanitost, kterou Itálie nabízí. Od krásných pláží přes historická města až po malebné vesničky v kopcích. Denková také zmiňuje rostoucí zájem o autentické zážitky. „Vidíme také poměrně zajímavý nárůst poptávky po takových autentičtějších zážitcích. Typickým příkladem je vila v Toskánsku se super vínem, které vyrobili hostitelé,“ představuje Denková ideální dovolené.
K moři na jeden den
Pro rodinné dovolené jsou nejpopulárnější pobyty s komplexním zázemím pro děti, jako jsou aquaparky, dětská hřiště a herny. Tento typ dovolené umožňuje rodičům relaxovat, zatímco jejich děti mají dostatek aktivit a zábavy.
Slevomat nabízí i netradiční jednodenní zájezdy k moři nebo na lyže. „Vznikly takové jednodenní zájezdy k moři, anebo i na lyžovačku. V pátek večer vás nabere autobus v Praze nebo v Budějovicích a v sobotu ráno jste u moře,“ popisuje. Tyto krátké výlety jsou populární zejména mezi mladými lidmi a těmi, kteří nemohou nebo nechtějí trávit na dovolené delší čas. ,,Cena takového jednodenního výletu k moři se pohybuje kolem 2 500 Kč,“ dodává Denková.
Slevomat se snaží vyjít vstříc různým požadavkům zákazníků. Nabízí flexibilní termíny pobytů a širokou škálu ubytování od kempů až po luxusní wellness resorty. Flexibilita se projevuje i v možnosti výběru termínů. „Kromě pobytových dovolených a poznávacích zájezdech s cestovkou nabízíme i to, že máme přímo smluvní vztah s ubytovatelem a zákazník si potom na našich stránkách může vybrat termín, který se mu hodí,“ říká.
Řeší se i počet hvězdiček
Spojujícím prvkem zákazníků Slevomatu je podle Denkové očekávání kvalitního zážitku za výhodnou cenu. „To je to, na čem se snažíme stavět celou naši přidanou hodnotu,“ vysvětluje.
Slevomat pečlivě vybírá nabídky a sleduje recenze, aby zajistil vysokou kvalitu služeb. „Poctivě sledujeme poskytovatele ubytování, i recenze. A pokud něco nesplňuje vysoké nároky na kvalitu, tak se to snažíme odebrat z nabídky,“ dodává Denková.
„V každé zemi máme tým lokálních obchodníků a ten vybírá místa, která se přidají na Slevomat. Řeší se i to, zda je ubytování na dobrém místě. Zohledňujeme kvalitu a zázemí. V některých zemích někdy řešíme i počet hvězdiček,“ říká.
Plány na další období
Slevomat pravidelně připravuje speciální akce pro své zákazníky. V srpnu chystají další „hvězdnou slevu dne“ s výraznými slevami. „Od května průběžně testujeme hvězdnou slevu dne, takže se jednou, dvakrát až třikrát týdně objeví na Slevomatu nějaká naprosto speciální nabídka s minimálně třicetiprocentní slevou,“ říká Denková.
V září proběhne Týden hvězdných slev s dodatečnými 15% slevami na vybrané nabídky. „Konec roku se pak ponese ve znamení Black Friday a vánoční kampaně,“ vysvětluje Denková.
Na závěr Pavlína Denková prozradila i svůj sen o ideální dovolené v Itálii. „Určitě bych začala na severu, někde v horách, vysokohorská turistika, večer wellness, nějaké italské víno, pizza. Potom bych se přesunula třeba do Toskánska. A závěrem bych možná trošku odpočinula na Sardinii,“ uzavírá s úsměvem.
Celý rozhovor si můžete pustit jako podcast nebo video. V nich se navíc dozvíte:
- Detaily o rostoucí oblibě dovolených v Alpách
- Informace o poznávacích zájezdech do italských měst
- Jak Slevomat vybírá a kontroluje kvalitu nabízených ubytování
- Podrobnosti o týmu lokálních obchodníků Slevomatu v jednotlivých zemích
- Více informací o chystaných podzimních a zimních akcích Slevomatu
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.