Z čokolády dokážeme vyrobit cokoliv, dokonce i auto. Snažíme se mít něco pro každého. Například nářadí chytí do ruky muž i žena. Nabízíme však i čokoládové šminky, takže u nás se opravdu dokáže najít každý. Je jedno, jestli jste gamer, redaktor nebo moderátor, jestli pracujete v kanceláři nebo jste dělník, říká o rodinné firmě Čokolandia Kryštof Pospíšil, její obchodní ředitel.
Rodinná firma Čokolandia je jedním z největších výrobců originálních čokoládových dárků. Na trhu působí od roku 2012 a během této doby stihla vytvořit více než 1000 různých modelů všelijakého zaměření.
„Náš kamarád začal v roce 2012 dovážet čokoládové výrobky z Itálie, společně i s jiným sortimentem, a taťku to strašně uchvátilo. Líbilo se mu to, ale provedení, ve kterém výrobky z Itálie vozil, nebylo úplně tak detailní, tak dobře zpracované, jak by si to představoval. Začal proto vymýšlet vlastní výrobky, vlastní formy a aktuálně je většina výroby, kterou máme, vyrobena z našich vlastních forem,“ komentuje Pospíšil.
Čokoládový traktor by byl několikanásobně dražší než skutečný traktor
Čokolandia nevyrábí pouze podle vlastních forem. Zákazníci jí můžou poslat vlastní návrh s tím, co by chtěli, a firma se jim snaží vyhovět. Ne vždy však výsledné kalkulace dopadnou podle zákazníkova plánu.
„Produkty jsou náročné na zpracování. Například výroba kladiva trvá s výrobou formy, výrobou čokolády a barvením cca hodinu. To vše však v závislosti na tom, že čokoláda musí ztuhnout, zpracovat se a tak dále. U větších věcí je ale doba výroby mnohem delší. Jednou jsme dostali poptávku na traktor v životní velikosti, ale když se potom spočítala cena za formu a za čokoládu, tak několikanásobně převyšovala cenu traktoru samotného. Pro příklad, kdybychom vyráběli fabii z čokolády, stálo by to více než nový Mercedes,“ říká Pospíšil.
Můžeme čokoládové výrobky nakonec sníst?
Čokoládové výrobky nejsou pouze na okrasu, i když sníst je by byl v mnoha případech hřích.
„Vše je vyrobeno z kvalitní čokolády s 58 procenty kakaa. Čokoláda je proto k jídlu a je vynikající. Schválně jsme vybrali tuto čokoládu, protože je to takový střed. Není příliš hořká ani příliš sladká, a navíc neobsahuje mléko, takže si pochutnají i vegani nebo ti, kteří mají alergii na mléko,“ dodává Kryštof Pospíšil, ve svých devatenácti letech jeden z nejmladších obchodních ředitelů nejen v České republice.
Někteří mě berou jako studenta, a pak jsou překvapení, jak velkou firmu řídím
V České republice není zvykem, aby v tak vysoké pozici byl teenager, podle Pospíšila ale zákazníci nakonec pochopí, že oboru rozumí, a ocení jeho pracovitost. Podle něj lze vlastní pílí i v mladém věku dosáhnout úspěchu.
„Ze začátku si možná někteří mysleli, že si děláme srandu, ale brzy poznají, že se snažím stále posouvat hranice výroby naší firmy dál,“ uzavírá Pospíšil.
Autor: redakce
FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.