Na vodíkové autobusy klade Flixbus zcela jasné požadavky: výkonnostní charakteristiky, jako například zrychlení, by měly odpovídat parametrům současných dálkových autobusů třídy Euro VI na dieselový pohon. Vodíkový autobus by na jedno natankování měl ujet nejméně 500 kilometrů a samotné tankování by nemělo trvat víc než 20 minut.
„Po úspěšném uvedení do provozu tří elektrických dálkových autobusů chceme nyní se společností Freudenberg vyvinout první autobus na vodíkový pohon,“ uvedl Fabian Stenger, výkonný ředitel Flixbusu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko. Elektrické autobusy jsou od firem BYD a Yutong a jezdí například mezi Paříží a městem Amiens a také mezi Frankfurtem a Mannheimem.
Vyvíjený pohon by měl být hybridní, s napájením elektromotoru jak z vodíkových článků, tak z baterie. Vedle dálkových autobusů by měl být použitelný pro nákladní automobily. V testovací fázi bude novým pohonem vybaveno třicet autobusů.
Hlavním zaměřením společnosti FST jsou těsnění, včetně těsnění ve spalovacích motorech. Těsnění však hrají velmi důležitou roli ve vodíkových technologiích, neboť vodík je nesmírně těkavý. FST vyvíjí vodíkové články už od poloviny 90. let a loni koupila firmu na výrobu palivových článků a také podíl v americké firmě XALT Energy, která vyrábí baterie.
Autor: Petr Bílek