FOCUS ON: Chci být kuchařka, ne influencerka

Foto zdroj: Focuson.cz
Byznys 15. 09. 2021

FOCUS ON: Chci být kuchařka, ne influencerka

Jak probíhá největší kuchařská soutěž MasterChef, jak funguje gastromarketing, a dá se uživit na Instagramu? O tom promluvila Kristína Nemčková, vítězka soutěže MasterChef Česko 2019.

Dříve byli kuchaři známí hlavně díky michelinské hvězdě nebo jednoduchým doporučením či šuškandou mezi lidmi. S boomem sociálních sítí se ale v tomto oboru objevila zcela nová odnož internetových kuchařek a kuchařů, kteří ani profesionálně nevaří, a spíše jdou cestou placených partnerství na různých sociálních sítích. Jak to funguje po finanční stránce?

„Určitě se tímto způsobem uživit dá, ale není to můj případ. Já jsem zvolila raději cestu kuchaře než influencera. Opravdu, 99 procent spoluprací odmítám – peníze, které ze spoluprací beru a mám, tak nehodnotím jako nějaký finanční výdělek, který mi stačí na moje živobytí,“ vysvětluje Nemčková. 

Peníze z kuchařky otevřely dveře k prestižnímu vzdělání

Co dobrý kuchař, to zajímavá kuchařka. Pravidlo, které platí skoro se stoprocentní účinností, je poměrně přirozené. Kvalita kuchařů je přeci jen posuzována podle jejich schopnosti bravurně míchat suroviny takovým způsobem, jakým to ostatní fanoušky vaření ani nenapadne. Přirozeně se pak rádi s receptem podělí i za hranicemi vlastní restaurace. A co kuchařka Nemčkové?

„Do této chvíle jsme kuchařek prodali přes 18 000 kusů. S pomocí zisku z kuchařky jsem si mohla dovolit na rok žít v Londýně a studovat tam. Kdyby nebylo kuchařky, tak bych asi nebyla schopna žít v Londýně a studovat tak prestižní školu jako Le Cordon Bleu,“ vysvětluje Nemčková. A dodává: „Popravdě, nad další kuchařkou nepřemýšlím. Není to můj cíl v následujících letech – kdybych ji vydala, musela bych být přesvědčena, že mě posune blíž k mému snu, a tak to není.“

Média a peníze

V mnoha oborech jsou sociální sítě považovány za nejefektivnější nástroj marketingu, kde klasické kanály jako billboardy a reklamy nemají takový dosah. A jak z tohoto pohledu funguje gastro show uváděná na Nově? „Televize má doteď největší zásah a podle mě jí sociální sítě jako Instagram ještě nekonkurují. Kdykoliv jsem vystupovala v televizi, tak se to odrazilo na číslech sociálních sítí i na prodeji mojí kuchařky. Vnímám, že televize v tomto ohledu stále vede,“ popisuje poznatky mladá kuchařka. 

A jak populární vítězka MasterChef Česko pracuje s vydělanými penězi? Na důchod si zatím nešetří, naopak se obrací ke své nejbližší rodině…

„Přemýšlela jsem, jak ty peníze využít – ať už to byla výhra z MasterChefa, nebo to byl zisk z kuchařky či peníze od obchodních partnerů a sponzorů. S tím mi dost pomáhají i rodiče a snaží se mě navést, jak ty peníze správně investovat než je držet v bance – část peněz jsem dala k investici tátovi, kterému důvěřuji,“ zakončuje Nemčková.

Autor: redakce

FocusOn je zpravodajský web zaměřený na nové trendy v ekonomice s důrazem na využívání moderních technologií.

Další rozhovory