Populární streamovací služba má velké plány v oblasti herního průmyslu. Chce svým zákazníkům nabídnout další rozměr zábavy a touto cestou konkurovat hitům jako Fortnite.
Netflix podle webu TechXplore ohlásil koncem září akvizici Night School Studia v rámci aktivit směřujících k rozšiřování zábavního konglomerátu. V Kalifornii sídlící výrobce her je známý především jako tvůrce populárního paranormálního thrilleru Oxenfree.
Zástupci streamovací služby se nechali slyšet, že studio Night School prokázalo „uměleckou výjimečnost a jejich dosavadní profesní dráha z nich činí neocenitelného partnera, se kterým společně založí kreativní potenciál her se značkou Netflix“.
Sean Krankel, spoluzakladatel Night School Studia, se v blogovém příspěvku vyjádřil, že jde o až „surreálnou čest“ být prvním vývojářem her, který spojil síly s Netflixem. Doslova napsal: „Netflix poskytuje filmovým, televizním a nyní už i herním tvůrcům bezprecedentní podmínky pro to, aby svými výtvory bavili miliony lidí.“
Testování v Polsku
Možnost zahrát si hry vyvinuté Netflixem získají podle vyjádření zástupců této firmy všichni předplatitelé streamovací služby. Už od srpna probíhá v omezeném režimu testování prvních titulů vytvářených na motivy populárního seriálu Stranger Things. Dostanou se k nim ale zatím jen uživatelé v Polsku, a to pouze se zařízeními fungujícími na systému Android.
Nejde ovšem ani zdaleka o první zkušenost Netflixu se světem videoher. V jeho produkci totiž vznikají seriály na motivy populárních her. Ať už je to Zaklínač (úplně původně knižní série), nebo na příští rok plánový Ježek Sonic a League of Legends.
Společnosti provozující streamovací službu samozřejmě ale nejde jen o zlepšování služeb přinášených zákazníkům. Oznámení o vstupu do herního byznysu přichází ve chvíli, kdy Netflix podle všeho dosáhl ve Spojených státech svého limitu expanze ve sféře distribuce filmových a televizích produktů.
O volný čas uživatelů, a z toho plynoucí zisky, musí totiž soupeřit s herními hity jako Fortnite. Díky nabídce zážitků přesahujících rozměr pouhého pasivního sledování může Netflix podle analytiků přitáhnout další, nové předplatitele.
Autor: Petr Pláteník